×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کشف و شناسایی بیش از ۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان گیلان

گیلان پیام/وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های استخراج بدون مجوز ارز دیجیتال یکی از مهمترین عوامل افزایش غیرمجاز مصرف برق هستند، خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های ماینر غیرقانونی در استان گیلان به طور جدی ادامه دارد؛ زیرا این متخلفان باتوجه به شرایط ویژه صنعت برق موجب تضییع حقوق مشترکان و شهروندان و افزایش میزان خاموشی ها می‌شوند.
هنرمند اظهار داشت: مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ، سبب تخریب شبکه های برق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، برگزاری چندین مورد اقدام فراگیر با هدف ردیابی و کشف ماینرهای غیرمجاز، تشکیل گروه های ویژه جهت بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب ماینر، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز جهت ورود به مراکز استقرار ماینر، تقویت اکیپ برق‌های غیر مجاز و آموزش و ایجاد حساسیت در همکاران بهره‌برداری و ماموران قرائت امورهای اجرایی جهت شناسایی و مستندسازی مراکز استقرار ماینر را از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق گیلان در زمینه‌ی شناسایی و برخورد با مراکز تولید ارز دیجیتال دانست.
وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی تا کنون، بیش از ۵۴۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده‌اند.
هنرمند عنوان کرد: مسأله رمزارزها را باید فراتر از افزوده شدن یک مصرف کننده به دیگر مصرف کنندگان برق لحاظ کرد و باید آن را بعنوان مسأله ای که می تواند به تهدیدی فزاینده برای ثبات صنعت برق، و ثبات اجتماعی و سیاسی تبدیل شود در نظر گرفت.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید: عدم توازن تولید و مصرف در سطح کلان رخ داده و با توجه به شرایط ویژه امسال در صنعت برق از جمله بروز خشکسالی و کمبود بارشها ، افزایش دمای زودرس ، اسخراج غیرمجاز رمز ارزها ، مدیریت مصرف از سوی مشترکین امری ضروری است و پایش مصرف برق استان نیز جز وظایف ذاتی توزیع برق گیلان می باشد .
وی با اشاره به اینکه این تعداد دستگاه در مراکز خانگی و در شهرستانهای رشت، تالش و کیاشهر کشف شده اند افزود: افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق سامانه ۱۲۱ امکان پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.