×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مساعدت ارتش دربهبود زیرساخت ها و تامین اکسیژن در گیلان

گیلان پیام/ دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین افتتاح و بهره برداری از بیمارستان ۶۰ تختخوابی پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر موسی نامجو در رشت با بیان اینکه از ظرفیت همه جانبه ملی و استانی در تقو یت زیرساختهای بهداشتی، درمانی و آموزشی و دانشجویی استفاده شده است، گفت: گیلان در طرح ملی غربالگری بیماران کرونایی که با همکاری سپاه انجام شد در کشور پیشرو بود.
وی ادامه داد: ارتش نیز از ابتدا شیوع کرونا همکاری تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته که گندزدایی معابر، توزیع اقلام بهداشتی، طرح توسعه و بهسازی مرکز بهداشتی از نمونه آن است.
دکتر سالاری با بیان اینکه گیلان با عقب ماندگی های عدیده ای در حوزه سلامت مواجه بود، تصریح کرد: بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار زیاد بود اما توانستیم با پیگیری مستمر بخش بزرگی از آنها را جبران کنیم.
وی اورژانس هوایی، خرید دو خوابگاه دانشجویی، راه اندازی قطب کاشت حلزون در شمال، بهره برداری از دو بیمارستان تالش و لنگرود، تجهیز و راه اندازی بیمارستان های فومن و انزلی از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: برای اولین بار دو بیمارستان شهر رشت توانستند از سازمان برنامه و بودجه مجوز ماده ۲۳ بگیرند.
وی در ادامه از احداث بیمارستان های جایگزین پورسینا و دانشکده پزشکی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه خبر داد و افزود: ۹ مرکز CT اسکن در بیمارستان های استان راه اندازی شده و اکنون بیماری از شهرستان به مرکز استان مراجعه نمی کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد که تا پایان سال جاری به اتمام خواهند رسید ، یادآور شد: بیش از دو هزار بیمار در بیمارستان ها ی استان بستری می باشند و شدت بیماری بسیار زیاد و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بسیار کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اورژانس پشتیبان سایت دانشگاهی لاکان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده و اکنون بیماران به آن مرکز منتقل می شوند.
در استان ۳۰ تن اکسیژن تولید می شود اما بیماران نیازمند ۶۰ تن اکسیژن هستند و مردم به شدت نیاز به اکسیژن دارند که فعلا از عسلویه، تهران و اصفهان با مشکلات عدیده ای تأمین می شود.
وی در خاتمه با تاکید بر اینکه تامین اکسیژن مایع از مهمترین نیازمندی های گیلان در بحران کنونی کرونا است ، اظهار داشت: فضای کافی برای احداث بیمارستان های پیش ساخته در سایت لاکان وجود دارد جهت افزایش توسعه مراکز درمانی در گیلان دست یاری به سوی همگان دراز می‌کنیم.
لازم به ذکر است ؛ بیمارستان ۶۰ تخت خوابی پیشرفته تنفسی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در،زمینی ۶۰۰ متر مربع در محوطه مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت افتتاح شد. که قابلیت استقرار حداکثر ۱۰۰ تخت درمانی را دارد.
این بیمارستان در پی کمبود تخت‌های بستری در گیلان و همچنین افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در استان راه‌اندازی شد و برای برپایی بیمارستان مذکور ، یک هفته زمان صرف شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.