×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تقدیر از ۷۶ برگزیده جشنواره فرهنگی همسایه من تالاب در منطقه آزاد انزلی

گیلان پیام/این جشنواره با هدف آموزش و آگاهی بخشی در دو بخش کودک و نوجوان و بخش بزرگسالان در قالب مسابقه نقاشی، عکاسی، قصه گویی، شعر ، دلنوشته و متن ادبی در دو رده سنی ۶-۱۱ و ۱۲ تا ۱۸ سال و مسابقه قهرمان تالاب در رده سنی بزرگسال به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب ها در بهمن ماه سال گذشته به همت سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان برگزار شد.
گفتنی است بیش از ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره نه تنها از استان گیلان بلکه از سایر استانهای کشور ارسال شد و پس از داوری و انتخاب آثار برتر به ۱۲ نفر از برگزیدگان اول تا سوم هر رشته و یک نفر برگزیده بزرگسال لوح تقدیر به همراه هدایای ویژه اهدا شد.
با توجه به استقبال خوب دانش آموزان از این جشنواره به غیر از برگزیدگان نفرات اول تا سوم به ۶۳ نفر از برگزیدگان رتبه های بعدی مسابقات جوایز ارزنده و لوح تقدیر اهدا شد.
دکتر سید حجت مهدوی معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم در خصوص اهمیت دریای خزر و بزرگداشت روز جهانی دریای خزر گفت : با توجه به معظلات عدیده زیست محیطی در کشور حفظ محیط زیست توسط کلیه شهروندان چه مردم و چه مسئولین و اجرای برنامه ‏های منسجم و اثر بخش نیاز است اجرا شود.
وی در ادامه افزود : تالاب بین المللی انزلی به عنوان یک گنجینه ارزشمند زیست محیطی به دلایل مختلف در حال نابودی است و اعلام معضلات تالاب و آگاه سازی با استفاده از ابزار فرهنگی یکی از مهم ترین راهکار های جلوگیری از افزایش تخریب و آگاهی بخشی بوده که در این راستا سازمان منطقه آزاد انزلی در سال های اخیر میزبان چند رویداد ملی در این حوزه بوده است.
لازم بذکر است در این مراسم دکتر معصومه شهبازی مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان دبیر جشنواره همسایه من تالاب گزارش مختصری از نحوه برگزاری مسابقات و تعداد شرکت کنندگان و آثار ارسالی به دبیر خانه و نحوه انتخاب آثار برتر ارائه نمود و بر اهمیت آموزش و ایجاد زمینه برای ارتباط بیشتر و موثرتر کودکان و نوجوانان با طبیعت و محیط زیست پرداخت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.