×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تذکر استاندار گیلان به متولیان برخورد با تخلفات کرونایی/ برگزاری آیین عزاداری محرم متناسب با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونای گیلان، به تأکید آیت الله دکتر رئیسی رئیس‌جمهوری مبنی بر ارسال موانع پیش رو و پیشنهادات استانداران در جهت کنترل پیشگیری، بهبود درمان و مقابله با کرونا در جلسه امروز ستاد ملی اشاره و اظهار کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودسازی اجرا می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان به انتظار رئیس جمهوری مبنی بر استفاده از گروه‌های مردمی، جهادی، بسیج و سمن ها همانند روزهای نخستین شیوع این بیماری اشاره و بر ضرورت تحقق این امر تأکید و تصریح کرد: مردم با اجرای مصوبات ستاد ملی به عنوان واجب شرعی و قانونی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کادر درمان را همراهی کنند و حافظ سلامتی خود باشند.
وی با اشاره به تخلف برخی از پزشکان، اصناف، رستوران ها، تالارها و پاساژها در اجرای محدودیت های متناسب با شرایط قرمز کرونایی و تذکر شفاهی به سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تشدید نظارت ها گفت: برای حفظ سلامتی مردم، با کسی تعارف نداریم و در صورت عدم اجرای مصوبات توسط دستگاه های ناظر، تذکر کتبی داده می شود.
استاندار گیلان به اعلام آمادگی مجموعه اصناف برای همراهی و اثبات این همکاری طی حدود ۱۸ ماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم نوبت دهی پزشکان برای جلوگیری از ازدحام در مطب ها و تعطیلی رستوران ها (به جز خدمات بیرون بر)، پاساژهای سربسته، تالارها، بازارهای هفتگی و مشاغل دارای محدودیت با جدیت اجرایی و در صورت عدم رعایت، واحد متخلف به مدت ۱۵ روز پلمپ شود.
وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر واردات بیشتر واکسن و تقویت تولید واکسن داخلی با تأمین ارز مورد نیاز اظهار داشت: براساس نمودارهای ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، گیلان در موضوع واکسیناسیون و تجهیز اماکن، در رتبه نخست کشوری قرار دارد که نشان از وحدت عوامل دست اندرکار دارد و مایه افتخار است.
دکتر زارع بر ضرورت افزایش مراکز تجمعی تزریق واکسن و بهره گیری از ظرفیت های بسیج و سپاه و تقویت امکانات مورد نیاز تأکید و با اشاره به اختصاص محل نمایشگاه دائمی بین الملی رشت و دانشگاه گیلان برای واکسیناسیون، گفت: پیرو تاکیدات قبلی در جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان، بخشی از مجتمع درمانی لاکان تحت عنوان نقاهتگاه برای پذیرش ۱۲۰ بیمار در حال آماده سازی و تجهیز است تا خدمات لازم را به مراجعان ارائه دهد.
وی با قدردانی صمیمانه از تلاش های فداکارانه مجموعه کادر درمان، از همراهی بیمارستان های دولتی، بخش خصوصی و تأمین اجتماعی برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی و آماده سازی امکانات موردنیاز در شهرستان ها تقدیر کرد.
وی با تأکید بر اختصاص اماکنی تحت عنوان نقاهتگاه در شهرستان های مختلف با توجه به شکننده بودن تعدادی از شهرهای با وضعیت قرمز، افزود: درمانگاه های سازمان ها ، دستگاه ها و نهادها برای پذیرش بیماران سرپایی یا بستری، مشارکت و همکاری کنند.
نمایند عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم دراختیار گذاشتن برخی از نیروهای خدماتی دستگاه ها همچون آموزش و پرورش برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها تأکید و اظهار کرد: در ایام نخستین شیوع بیماری؛ جمعی از طلاب با لباس روحانیت برای انجام امور خدمات به صورت جهادی در بیمارستان ها حضور داشتند که باتوجه به شرایط کنونی، حضور گروه های جهادی و بسیجیان عزیز مورد انتظار است.
وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) متناسب با پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: مراسم ایام محرم با رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک با تعداد محدود و اولویت فضای باز و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.
دکتر زارع به ولایتمداری مردم گیلان و اجرای نذورات در ایام ماه محرم نیز اشاره و بر ضرورت رعایت موازین بهداشتی در پخت و پزها و توزیع به صورت بیرون بر در مساجد، هیات ها و تکایا تأکید کرد.
وی با قدردانی از تلاش های ارزنده صدا و سیما و رسانه ها، تولید محتواهای متفاوت برای انجام یک حرکت جدید آگاهی بخش را مورد انتظار دانست و ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و همه خبرنگاران شهید کشورمان که گام هایی استوار برای نمایش خدمات و فعالیت های صورت گرفته در نظام و انقلاب اسلامی برداشتند را گرامی داشت.
استاندار گیلان مناسبت روز خبرنگار را به همه فعالان پرتلاش عرصه رسانه گیلان تبریک گفت و از اهتمام و کوشش آنان در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف مخصوصا حضور در صف مقدم آگاهی افزایی عمومی در زمینه کرونا قدردانی کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.