×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاح ۴۷ پروژه حوزه سلامت گیلان تا پایان سال جاری/ توسعه همه جانبه حوزه سلامت، نتیجه پیگیری مطالبه گرایانه و عدالت محور

گیلان پیام/ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شورای سلامت شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه دانشگاه، مشکلات و چالش های عدیده ای را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: وجود طرح های نیمه تمام عمرانی در شهرستان ها، بدهکاری بالای دانشگاه به شرکت های مختلف دارویی و بدهی های پرسنلی از جمله مشکلات دانشگاه در دو سال گذشته بود.
وی با بیان اینکه برای عبور از چالش ها از تمامی ظرفیت ها بهره گرفته ایم، افزود: علاوه بر وزارت بهداشت سازمان ها و نهادهایی چون سازمان برنامه و بودجه، سپاه و ارتش نیز یاری گر حوزه سلامت استان بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نتیجه تعامل و همگرایی را افتتاح و بهره برداری از پروژه های عام المنفعه برشمرد و تصریح کرد: تنها یکی از مزیت های پیگیری این عملکرد تعامل مدارانه، افتتاح ۳۲ پروژه بزرگ با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر اخیر وزیر بهداشت به گیلان بود.
دکتر سالاری با بیان اینکه تلاش های دانشگاه جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۴۷ پروژه بهداشتی درمانی با اعتبار قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به نگاه عدالت محور دانشگاه در حفظ و ارتقای سطح کمی و کیفی زیرساخت ها در شهرستان ها، بیان کرد: ۸۵۰ قلم تجهیزات پزشکی به صورت یکجا در بین شهرستان های استان توزیع شده است که در این راستا اغلب بیمارستان‌های استان به دستگاه CT اسکن مجهز شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیگیری و ممارست در مطالبه گری را نتیجه بخش توصیف کرد و اذعان داشت: توسعه همه جانبه و رشد قابل توجه امکانات و استعدادها در بخش های مختلف حوزه سلامت استان نتیجه پیگیری مطالبه گرایانه و عدالت محور بوده است.
دکتر سالاری با مروری بر عملکرد بیمارستان امام خمینی (ره) و شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا اظهار داشت: علیرغم اینکه این بیمارستان و شبکه طی یک سال درآمدی حدود ۱۸ میلیارد تومان داشته اما دانشگاه در مدت مشابه ۴۰ میلیارد تومان برای ارایه خدمات درمانی در این شهرستان در حوزه سلامت هزینه کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مطالبات پزشکان خانواده و نیازمندی شهرستان ها به نوسازی ناوگان آمبولانس، گفت: تأمین اعتبار جهت پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری و همچنین نوسازی آمبولانس در شهرستانهایی نظیر صومعه‌سرا نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس است.
دکتر سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از اقدامات مجاهدانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فراهم کردن زیرساخت‌های بهداشت و درمان تقدیر کرد.
دکتر دلخوش با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه در صومعه سرا از جمله CT اسکن، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو طرح عمرانی احداث کلینیک و اورژانس را نیز در این شهرستان دارد که لازم هست در بهره برداری آن تسریع شود.
در حاشیه این نشست، رئیس دانشگاه ضمن بازدید از کلینیک تخصصی و بخش اورژانس بیمارستان، بر حضور سه شیفته پیمانکاران جهت اتمام پروژه در موعد مقرر تاکید کرد.
گفتنی است؛ شورای سلامت شهرستان صومعه سرا عصر امروز- یکشنبه با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس، سید جلال سید محمدی، فرماندار شهرستان و جمعی از معاونان و مسوولان دانشگاهی و شهرستانی برگزار شد و در پایان معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی افزایش قابل توجه بیماران کرونا در شهرستان از بخشهای مختلف بیمارستان و مراکز واکسیناسیون بازدید کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.