×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید فرماندار رشت از تونل های جنگی شاه عباسی بخش سنگر

گیلان پیام/ مهندس علی فتح اللهی در حاشیه بازدید از تونل های جنگی شاه عباسی با تاکید بر ثبت فوری این ابنیه به عنوان یک اثر ملی در راستای حفاظت و صیانت از آن در مقابل تخریب های طبیعی و انسانی، افزود: بایستی با قید فوریت تیم های ارزیاب و کارشناسی میراث فرهنگی جهت تشکیل پرونده ثبتی به منطقه اعزام شوند.
فرماندار رشت با تاکید بر اینکه آثار تاریخی نماد فرهنگ‌، هویت و تمدن یک جامعه و شهر می باشد، گفت: با توجه به قابلیت و ظرفیت های شهرستان بخش گردشگری و آثار باستانی و در راستای توسعه گردشگری شهرستان حفظ و احیای این اماکن و بناها از اولویت برخوردار است.
وی افزود: صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از راه های نجات بخش شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال، اقتصاد و مسائل اجتماعی باشد.
گفتنی است این بنا از جمله استحکامات دفاعی در تقابل با نیروهای دشمن از سمت شمال بوده که بخش دفاعی گلسرک و بخش پشتیبانی و لجستیکی آن در حوزه سرزمینی امام زاده هاشم امتداد یافته است.

دوره دقیق احداث این تونل ،کاربری سازه در دوره خودش،چگونگی فراهم آوری مصالح مورد نیاز ،چگونگی تامین آب با بررسی و  کاوش امکان پذیر خواهد بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.