×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
اطلاعیه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت ۱۳ آبان

آموزش و پرورشاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز اطلاعیه ای صادر کرد.

بسم اله الرحمن الرحیم

۱۳آبان ، روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است ، روزی که در زوایای مختلف آن نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی آشکار است. تبعید امام خمینی به ترکیه در سال ۴۳ ، کشتار دانش آموزان انقلابی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ ، رخدادهای تاریخ سازی بودند  که مهر بطلانی بر دخالت استکبار در مقدرات میهن اسلامی مان زد .

۱۳ آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی وحذف مظاهر و نمادهای استکبار از جغرافیا و صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرد  و شاید تاریخ معاصر ما روزی با این درجه از اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشد . ۱۳ آبان از خاطره انگیزترین روز های انقلاب شکوهمند اسلامی است . ۱۳ آبان زادروز انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است که امام خمینی آن را انقلاب دوم نامیده اند .

امروز هم با عدم وابستگی به بیگانگان ، رد سلطه پذیری ، رابطه براساس احترام متقابل ، آزادی سیاسی و اجتماعی در چارچوب احکام متعالی اسلام ، برابری در اجرای قانون و تحقق عدالت و برچیدن بساط ظلم و فساد که از اهداف انقلاب اسلامی است و بی شک روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، یادآور آن است . ۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) ، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ایجاب می کند که دست ها و دلهایمان را قوی کنیم و در این روز ، مردم خداجو و استکبار ستیز به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان عزیز را همچنان به میدان مبارزه با مظهر استکبار دعوت کنیم تا رسالت دینی و ملی خود را به انجام برسانیم . وعده ما در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.