×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
ثبت رکورد جدیدبیماران کرونایی در خیز پنجم کرونا در گیلان

گیلان پیام/ دکتر انوش دهنادی مقدم معاون- درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگوی اختصاصی با وبدای گیلان، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سطح بیمارستان های استان، بستری هستند و متاسفانه حال ۱۵۰ تن از این بیماران، مساعد نیست.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر، شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان هستیم، خاطرنشان کرد: در طی یک شبانه روز گذشته حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری شده اند.
دکتر دهنادی مقدم ضمن اطهار تاسف از ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ادامه مسافرت ها و دور همی ها در استان ، گفت: مردم عزیز گیلانی باید بدانند که تعداد تخت های بیمارستانها و توان کادر درمان در استان محدود است و اگر شرایط به همین صورت پیش برود، در روزهای آینده، احتمال زیاد وقوع مشکلات قابل توجه وجود دارد و توان کادر درمان و پذیرش بیمارستانها کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه قدرت انتقال کرونای دلتا حدود ۶۰ درصد بیشتر از نوع جهش یافته انگلیسی و میزان کشندگی آن هم بالاترست، گفت: خطر گسترش موج ابتلا و پیامدهای ناگوار جدی است.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه ویروس های تنفسی مختلف از نظر پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی تفاوتی چندانی با یکدیگر ندارند، گفت: قدرت ویروس افزایش یافته است، اما متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی روند کاهشی داشته است.
وی با اشاره به محدودیت ظرفیت تخت های بیمارستان ها در گیلان هشدار داد: اضافه شدن روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰بیمار جدید، باعث میشود به شرایط بحرانی برسیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.