×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
تحقق اهداف “شهرهایی برای مردم” از اولویت های شهرداری رشت است

گیلان پیام/ سید محمد احمدی شهردار رشت در کنفرانس ملی “شهرهایی برای مردم” اظهار داشت: شهری برای مردم، شهری ارگانیک بوده که پایه اش با انسانیت و اجتماع انسان هایی که نسبت به حقوق هم احساس مسئولیت دارند عجین شده است.
وی به سه اصل حفاظت، آسایش و لذت اشاره کرد و افزود: در شهرهایی که با اولویت مردم طراحی می شوند این سه اصل باید مورد توجه قرار گیرند.
شهردار رشت خلق شهرهای سالم، امن، پایدار و سرزنده را از جمله شرط های اولیه زندگی شهری عنوان کرد و افزود: شهرهایی برای مردم، شهرهایی هستند که در طراحی و برنامه ریزی شان هم ویژگی های جسمانی و فیزیولوژیک انسان را مدنظر قرار دهند و هم ثبات محیطی را که در خدمت ویژگی های انسانی است.
احمدی با اشاره به ویژگی های”شهری برای مردم” اظهار کرد: شهر برای مردم، شهری است که با ایجاد بستر فعالیت های فیزیکی،تعاملات اجتماعی،تاثیر مثبت روانشناختی،کاهش بار منفی زیست محیطی و..را برای شهروندانش به ارمغان بیاورد.
وی با اشاره به اینکه شهر رشت از گذشته همواره در بسیاری از اقدامات انسانی و اجتماعی نظیر تماشاخانه،داروخانه شبانه روزی و …اولین ها بوده است بیان کرد: شهر رشت با توجه به پیشینه فرهنگی خود در گذشته شهری برای مردم بوده و در حال حاضر نیز شهرداری رشت با اقدامات بازآفرینی در راستای تحقق شهرهایی برای مردم گام برمی دارد.
شهردار رشت در ادامه ایجاد پیاده راه بافت مرکزی رشت، آرام سازی بافت پیرامون حرم مطهر خواهر امام رضا(ع)، بهره گیری از فضاهای آزادسازی حریم رودخانه های رشت، بهره گیری از کلیه پتانسیل های طبیعی و فضای سبز، بازآفرینی ابنیه تاریخی شهر و … را از جمله اقدامات شهرداری رشت با نگاه به داشتن شهرهایی برای مردم نام برد.
احمدی در پایان از کلیه کارشناسان و نخبگان درخواست کرد شهرداری رشت را با دانش و تخصص خود برای حرکت به سمت “شهرهایی برای مردم” یاری کنند.
گفتنی است کنفرانس ملی”شهرهایی برای مردم” توسط اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و با مشارکت دانشگاه گیلان در روزهای ۵ و ۶ مرداد در حال برگزاری می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.