×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در جذب اعتبار پروژه‌های بازآفرینی شهرستان / نگاه تک جانبه به مفهوم توسعه، انتظارات شهروندان را برآورده نخواهد کرد

گیلان پیام/ علی فتح اللهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با بیان اینکه در راستای توسعه‌ همه جانبه شهرستان‌ها به‌ ویژه شهرستان رشت، ضرورت دارد که ما نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته داشته باشیم، اظهار داشت: باید ازهمه ظرفیت‌های این مناطق به نحوی شایسته در جهت بهبود ارائه خدمات استفاده کنیم به نحوی که سبب ارزش افزوئی برای املاک و فعالیت‌های مردم آن منطقه باشد‌.
وی افزود: تنها توسعه همزمان و موازی در بخش‌های مختلف شهر می‌تواند خدمات بهینه را برای مردم به ارمغان آورد و بطور یقین نگاه تک بعدی و تک جانبه به مفهوم توسعه، انتظارات شهروندان را برآورده نخواهد کرد.
فرماندار رشت با اشاره به ضرورت احیای تالاب عینک و بیان اینکه بازآفرینی شهری تنها تخریب ساختمان و بازگشایی مسیر نیست، گفت: احیای تالاب عینک که فضای بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان ایجاد می‌کند، نیز یکی از موضوعات بسیار مهم بازآفرینی در شهرستان رشت است.
وی افزود: امروز باید با روزآمد کردن شیوه‌های سنتی بازآفرینی شهری علاوه بر ایجاد فضاهای رفاه شهری، توسعه زیرساخت‌ها را نیز مد نظر قرار داده و با دیدگاه وسیع‌تری از تداخل مزایا و معایب در ایجاد پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها همچون احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی بدون توجه به زیرساخت‌هایی همانند بهداشت عمومی خودداری کنیم.
فتح اللهی با ذکر اینکه مناطقی که در قالب بافت‌های فرسوده معرفی می‌شوند باید به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور برسد، گفت: احیای بافت‌های فرسوده به معنای احیاء در تمام بخش‌های عمران، معماری، فرهنگ و سلامت جامعه در آن مناطق است.
وی افزود: بقعه «خواهر امام» رشت یک ظرفیت بزرگ و ارزشمند در گیلان است که علاوه بر وظایف سازمانی یک وظیفه دینی و شرعی نسبت به احیای بافت فرسوده پیرامون این آرامگاه داریم.
فرماندار رشت با بیان اینکه این آرامگاه می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برای مردم مناطق اطراف و شهرستان کمک کند، گفت: این ظرفیتی است که اگر در قالب پروژه بازآفرینی به کمک هم‌افزایی و همه جانبه‌نگری همه دستگاه‌ها به آن خوب پرداخته شود، می‌تواند سلامت، فرهنگ و سطح زندگی مردم این منطقه را به نحو شایسته‌ای افزایش دهد.
فتح اللهی با انتقاد از طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها در شهرستان رشت گفت: جذب اعتبار برای پروژه‌های عمرانی با تلاش فراوان بدست می‌آید و وقفه در اجرای پروژه‌ها و طولانی شدن زمان اجرای آن، هزینه اجرای پروژه را که قیمت مواد اولیه آن دائم در حال تغییر است، بمراتب سنگین‌تر و گاه اتمام پروژه را غیرممکن می‌سازد.
وی با تأکید بر همراهی همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در رشت گفت: فرافکنی در مدیریت، تنها مشکلات مردمی را افزایش می‌دهد و تصمیمات مدیریتی گاه گره‌هایی ایجاد می‌کند که تاوان آنرا مردم می‌پردازند و این مصداق حق‌الناس است.
نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان جلسه ضمن تصویب مصوباتی پیرامون تجهیز خانه سلامت سلیمان‌داراب و تالاب عینک، خرید زمین برای توسعه اطراف حرم «خواهر امام» و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان امورآب و شهرداری، از کلیه دستگاه‌های اجرایی خواست در زمان کوتاه باقی مانده تا پایان دولت در جذب اعتباراتی که حداقل ۱۵ برابر اعتبارات شهرستانی است، اقدامات لازم را انجام دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.