×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فاز یک شرکت کود آلی گیلان افتتاح شد

شهرداریبا حضور مهندس میر سیدی مدیر کل امور شهری استانداری ، دکتر ثابت قدم شهردار رشت ، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ، عاطفی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ، جهانگیری مدیر عامل کود آلی و جمعی از مدیران استانی  و شهری و شهرداران شهرستان های عضو هیات مدیره شرکت کود آلی گیلان برگزار شد.به گزارش گیلان پیام ، جهانگیری مدیر عامل کارخانه کود آلی شهرداری رشت در تشریح اقدامات انجام شده در کارخانه کود آلی اظهار داشت  : در راستای حفظ محیط زیست و کاهش زباله های ورودی به مرکز دفن زباله سراوان و استفاده مجدد از مواد قابل بازیافت پسماند های شهری و پس از پیگیری های مداوم و واگذاری فاز یک شرکت به پیمانکار ، افتتاح همزمان دو فاز شرکت و همچنین افزایش ظرفیت از ۲۰۰ تن در روز به ۴۰۰ تن روزانه را شاهد هستیم  که این افزایش ظرفیت ، زباله ورودی به محل دفن سراوان را روزانه ۱۰۰ تن کاهش می دهد .

وی همچنین افزود : نظر به رسالت کارخانه کود آلی و با توجه به مسائل محیط زیستی جدا سازی مواد آلی ، تولید کود با کیفیت مناسب در اولویت دستور کار این  شرکت قرار گرفته و ۶۰ درصد میزان ورودی زباله را کاهش داده است .

وی در ادامه گفت : از دیگر فعالیت ها و اقدامات این کارخانه می توان به پیگیری های مستمر در راستای فروش کود ، پیگیری در خصوص بازپرداخت بدهی شهرداری ها از جمله سنگر و بندر انزلی اشاره نمود .

در ادامه مهندس ساحره مدیر سیدی مدیر کل امور شهری استانداری گیلان نیز ضمن ابراز نگرانی در حفظ زیست شهری و کمپوست و پسماند های شهری تصریح کرد :  معضلات و مشکلاتی  در این زمینه وجود دارد که امیدوارم در آینده با بهره مندی از مشارکت های مردمی و برنامه های در نظر گرفته شده و پیگیری های مجدانه ، گام های مفیدی در زمینه حفظ محیط زیست برداشته شود .

وی همچنین در ادامه بر پیگیری افتتاح نیروگاه زباله سوز در مجموعه شهر تاکید کرد .

دکتر ثابت قدم شهردار رشت نیز در ادامه در خصوص اقدامات شرکت کود آلی و پسماند های شهری و ساماندهی این امر مهم ، بیان کرد : تمامی تلاش ما در  کارخانه کود آلی برنامه ریزی در راستای کاهش زباله و افزایش تولید کود می باشد و  برای دستیابی به این مهم می بایست مشکلات و معضلات را به طور صحیح و شفاف شناسایی کنیم و با افزایش همکاری های بین سازمانی با نهاد هایی همچون  محیط زیست و منابع طبیعی و کلیه ارگان ها و سازمان های ذینفع ، به نتایج مطلوبی در راستای اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم .

دکتر ثابت قدم ادامه داد : در خصوص راه اندازی نیروگاه زباله سوز برنامه ریزی هایی شده و با وزارت دفاع و شرکت های مشاور خارجی و داخلی مذاکراتی را انجام داده ایم که امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با در نظر گرفتن استاندارد های جهانی یورو ۲۰۱۲ همانطور که در تهران تحقق یافته ، در شهر رشت نیز به تاسیس کارخانه زباله سوز دست یابیم .

در پایان نیز فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت بر فرهنگ سازی تفکیک زباله در بین شهروندان تاکید کرد و گفت : یکی دیگر از مهمترین راهکار های مفید در مقوله ساماندهی زباله های شهری جدا از مباحث فنی و کارشناسی ، فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله می باشد که با آموزش های لازم به شهروندان می توان اقدامات بسیاری را انجام داد .

وی افزود : این آموزش ها و فرهنگ سازی می بایست از محلات و آغاز شود و در گام نخست از پتانسیل سرای محلات مناطق شروع شود . وظیفه مدیریت شهری این است که در خصوص حفظ سلامت مردم و شهروندان برنامه ریزی های بیشتر و مفید تری در دستور کار خود داشته باشد و در امر تفکیک زباله های شهری ، خصوصاً زباله های بیمارستانی که با دیگر زباله ها در یک چرخه قرار گرفته است ، کوشا باشد .

همچنین شیرزاد از فعالیت های انجام شده در این خصوص از زمان تصدی شهردار در این مقام و همکاران حوزه پسماند ابراز خرسندی کرد و گفت : مدیران حوزه مدیریت پسماند می بایست ، آموزش و تغییر سبک زندگی شهروندان را به طور جدی در دستور کار خود داشته باشند .

گفتنی است در پایان این مراسم فاز یک شرکت کود آلی مورد بهره برداری قرار گرفت . /انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.