×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
در طی ۸ سال، به یک هزار و ۲۳ روستای گیلان گازرسانی شده است

گیلان پیام/ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سالیان گذشته برای گازرسانی به مناطق مختلف استان، گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید یک هزار و ۵۷ روستا بهره مند از گاز طبیعی بود و درصد برخورداری گاز روستایی استان بر روی ۶۱ درصد قرار داشت ولی هم اکنون روستاهای گازدار گیلان ۲ هزار و ۸۰ روستا و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان به ۹۶ درصد رسیده است.
وی همچنین درخصوص وضعیت گازرسانی به شهرهای گیلان اظهار داشت: با شروع به کار دولت تدبیر و امید، عملیات گازرسانی به ۴ شهر کوهستانی جیرنده، بره سر، دیلمان و ماکلوان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار اجرا و پروژه های گازرسانی به شهرهای گیلان با مجموع ۵۱ شهر برخوردار از گاز به پایان رسید.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: مجموع اعتبارات هزینه شده برای گازدار شدن ۴ شهر و یک هزار و ۲۳ روستا در دولت های یازدهم و دوازدهم همگی از محل اعتبارات بند «ق» بوده است.
حسین اکبر با بیان اینکه در ۸ سال گذشته بیش از ۲۱۳ هزار انشعاب گاز در سراسر استان نصب شده است گفت: با تحقق این مهم ۴۵۷ هزار متقاضی، برخوردار از گاز طبیعی شدند و مجموع مشترکین گاز در استان به یک میلیون و ۱۴۸ هزار عدد رسیده است.
وی همچنین از اجرای بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گاز از سال ۹۲ تاکنون در استان خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات عظیم، مجموع طول شبکه گازدار استان به ۲۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه نقش گاز را در رونق تولید و توسعه استان بی بدیل دانست و گفت: در سال ۹۲ تعداد ۲ هزار و ۱۲۱ صنعت در گیلان بهره مند از گاز بودند که این تعداد با جهشی ۱۷۲ درصدی در طی ۸ سال، به ۵ هزار و ۷۸۴ واحد صنعتی رسیده است.
حسین اکبر در خاتمه گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان را ماحصل تلاش های یکایک پرسنل تلاشگر شرکت گاز از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون دانست و بر گازرسانی به مناطق باقیمانده برطبق برنامه زمانبندی تاکید کرد./گیلان پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.