×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کاروانسراها تا پل طبیعت در مسیر بازآفرینی شهر رشت

رئیس شورا از صدور مجوز برای مرمت ساختمان تاریخی بلدیه رشت از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: به زودی پروژه مرمت و احیای عمارت بلدیه از ردیف بودجه شهرداری آغاز می شود.

به گزارش گیلان پیام، سید امیر حسین علوی با اعلام این خبر افزود: شهرداری رشت طرح مرمت و احیای ساختمان بلدیه را در قالب پروژه های بازآفرینی مطالعه کرده و پیمانکار اجرای آن نیز از سوی سازمان عمران در دست اقدام است و با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معرفی ناظر پروژه مورد تایید این اداره، به زودی مرمت بلدیه از سوی شهرداری آغاز می شود.

وی به هزینه های کلان برای پروژه های بازآفرینی اشاره نمود و تاکید کرد: قطعا بودجه های شهرداری کفاف اجرای چنین پروژه های کلانی را نمی دهد و لازم است استاندار محترم نگاه ویژه ای به مرکز استان داشته و از اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های بازآفرینی اختصاص دهد.

وی ساختمان های میراثی این شهر را هویت رشت توصیف کرد و افزود: طرح مطالعه مرمت و احیای ساختمان میرزا خلیل رفیع، مریض خانه بلدیه، کاروانسرای سعادت، کاروانسراهای ملک، طاقی کوچک و طاقی بزرگ نیز در قالب پروژه های بازآفرینی در دست اقدام است.

علوی خاطر نشان کرد: محوطه سازی و سنگ فرش محور پیرسرا نیز از دیگر پروژه های باز آفرینی است که از سال گذشته مطالعه آن از سوی شهرداری آغاز شده و با تامین اعتبار این پروژه، شهرداری تلاش دارد این محور را به عنوان محور صنایع دستی در حوزه گردشگری احیا نماید.

محوطه سازی و اجرای پروژه پل طبیعت، تملک چند باب مغازه در قیصریه آهنی برای احیای این سرا و تجهیز رصد خانه کوشیار گیلانی و احداث مدرسه تالابی در محدوده تالاب عینک، از دیگر پروژه های در حال مطالعه در قالب باز آفرینی است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.