×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مهندس بلبل آبادی: ساخت ترانس اندازه گیری ولتاژ ژنراتور توسط متخصصان داخلی

 

در راستای تحقق شعار سال ۹۷«حمایت از کالای ایرانی»، متخصصان داخلی موفق به ساخت ترانس اندازه گیری ولتاژ ژنراتور نیروگاه لوشان شدند.

به گزارش گیلان پیام، مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص این موفقیت گفت: در پی آسیب دیدن یکی از ترانس های اندازه گیری ولتاژ ژنراتور واحد یک نیروگاه لوشان که منجر به عملکرد راه های حفاظتی ژنراتور و خروج واحد شد و به دلیل اینکه ترانس مذکور قدیمی و از نوع خشک بوده و دارای نسبت تبدیل خاصی می باشد که در بازار موجودی نداشت ، لذا کار ساخت ترانس مشابه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با استعلامات انجام شده توسط شرکت تولید نیروی برق لوشان ؛ شرکت نیروی رخش کردستان و چند شرکت خارجی ، اعلام آمادگی نمودند که نظر به حمایت از صنایع داخلی ، کار ساخت آن به شرکت ایرانی سپرده شد. که با ساخت ترانس و انجام تست های لازم ، ترانس مذکور به خوبی و با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت. با ساخت ترانس اندازه گیری ولتاژ ژنراتور نیروگاه لوشان توسط متخصصان داخلی ضمن این که پایداری واحد با تجهیز جدید افزایش یافته است ، نسبت به سفارش نمونه های خارجی صرفه جویی نیز صورت گرفته است.

مهندس بلبل آبادی در خصوص رشد میزان تولید نیروگاه شهید بهشتی لوشان گفت: نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سال ۹۵؛  (۱٫۴۹۵٫۶۰۲) مگاوات ساعت تولید داشت که این مقدار در سال ۹۶ به ۱٫۶۴۰٫۳۸۷ مگاوات ساعت افزایش یافت. به عبارتی مقایسه میزان تولید انرزی برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سالهای ۹۵ و ۹۶ نشان می دهد که میزان تولید این نیرو گاه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ،   ۹٫۶۸ درصد رشد داشته است.

گفتنی است که نیروگاه شهید بهشتی لوشان در استان گیلان و در کیلومتر ۹۰ جاده قدیم قزوین – رشت قرار دارد. ظرفیت تولید این نیروگاه ۳۶۰ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۶۰ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۲۰ مگاواتی می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.