×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان اظهارداشت؛  عزاداری ماه محرم با در نظر داشتن سلامتی مردم برگزار می‌شود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی گیلان با اشاره به تأکیدات ستاد ملی مدیریت کرونا و نماینده عالی دولت در استان مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با در نظر داشتن حفظ سلامتی مردم، از رسانه‌ها خواست همچون گذشته که در فرآیند آگاهی‌بخشی به جامعه نقش‌آفرینی موثری داشته‌اند، در اطلاع‌رسانی شایسته دستورالعمل برگزاری مراسم سوگواری این ایام نیز همکاری‌های خود را تداوم بخشند.
به گزارش گیلان پیام، محمود قاسم نژاد در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با تبریک هفدهم مرداد و مناسبت روز خبرنگار به اهالی رسانه و قدردانی از تلاش های موثر آنان در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ، تبریک ها به خبرنگاران در فضای مجازی بیان و از برگزاری همایش چند صد نفره طبق روال سال های گذشته، خودداری شد ولی پیرو تأکید استاندار گیلان؛ همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران باید از خبرنگارانی که حوزه فعالیت‌شان مرتبط با آن نهاد است؛ با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از شکل گیری تجمعات، تجلیل کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری ماه های محرم و صفر ادامه داد: این مناسبت های مذهبی با توجه به علقه ریشه ای مردم به خاندان عصمت و طهارت، همواره و در همه مقاطع ، به صورت مراسمی پرشور برگزار می شده ولی امسال با توجه به شیوع کرونا ، لازم است رویکری جدید در این خصوص اتخاذ شود.
قاسم نژاد افزود: دستورالعملی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ، تدوین و اعلام شده که لازم است همگان به رعایت این دستورالعمل، پایبند باشند.
وی با اشاره به مشارکت فعالانه کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تدوین این دستورالعمل خاطرنشان کرد: مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است که با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مرتبط ، به مرحله اجرا گذاشته می شود.
قاسم نژاد با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق این دستورالعمل از سوی رسانه ملی، رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و فضای مجازی ادامه داد: در جریان انجام این مهم؛ رویکرد اطلاع رسانی و اقناع سازی به جامعه مورد توجه است و باید این هدف، تأمین شود.
وی انتشار بهنگام و منظم این دستورالعمل از سوی رسانه ها برای آگاهی مردم از رویکرد سلامت محور ستاد ملی مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت در کنار اهمیت بخشی به مناسک و مراسم دینی ، سلامت آحاد جامعه را نیز مورد اهتمام قرار داده و مبتنی بر این رویکرد، رسانه ها نقش اثرگذار و بی بدیلی در جریان آگاهی افزایی به مردم دارند.
رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن هفته دولت اشاره و اضافه کرد: با گذشت افزون بر چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، خدمات کم نظیری به مردم کشورمان ارائه شده که مورد اذعان همگان است.
وی اطلاع رسانی خدمات انجام شده نزد جامعه را گامی در جهت امیدبخشی خواند و با یادآوری افتتاح پروژه های بزرگ در کشور که به طور مرتب و طی ایام اخیر، با حضور رئیس جمهوری به صورت ارتباط تصویری برگزار می شود، گفت: انعکاس خدمات انجام شده به مردم از سوی اصحاب رسانه، انعکاس دستآورهای نظام اسلامی ایران است.
وی در خاتمه سخنانش انتشار نوشتارهایی بر مبنای تحلیل و تفسیر با در نظر داشتن منافع ملی در رسانه‌ها را موجب آگاهی بیشتر مردم از رویکردهایی که دولت در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشت شهروندان در پیش گرفته، عنوان کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.