×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

فرهنگ-وارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری دهمین آزمون صلاحیت علمی و فنی ناشران در استان از افزایش تعداد ناشران گیلان خبر داد.

به گزارش گیلان پیام، فیروز فاضلی گفت: در حال حاضر ۱۳۱ ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این میان ۲۶ ناشر استان در سه ماهه نخست امسال فعال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مسوولیت حوزه نشر در ارتقای فرهنگ مسوولیتی خطیر است و بر همین اساس می‌بایست اهتمام ویژه ای در انتخاب ناشران صورت گیرد، گفت: دهمین آزمون صلاحیت علمی و فنی ناشران گیلان با شرکت ۸ نفر از ۱۲ متقاضی ثبت نام شده، صبح پنجشنبه ۴ تیر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

فاضلی با بیان اینکه محدودیتی در تعداد انتخاب شدگان وجود ندارد و ملاک قبولی، کسب حدنصاب نمره در آزمون است، گفت: قبول شدگان آزمون تا پایان هفته جاری برای تشکیل پرونده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه معرفی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری این آزمون به صورت فصلی، تصریح کرد: آزمون مذکور از متقاضیانی که در سه ماهه نخست سال جاری اقدام به ثبت نام کرده بودند به عمل آمد و علاقمندان جهت شرکت در دوره بعد آزمون صلاحیت علمی و فنی ناشران گیلان باید از طریق تماس با واحد امور فرهنگی این اداره‌کل اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: متقاضیان دریافت پروانه نشر در صورت دارا بودن شرایط عمومی و شرایط خاص مانند شرط سنی (حداقل ۲۵ سال برای افراد متاهل و ۲۷ سال برای افراد مجرد) و مدرک تحصیلی (کارشناسی) و بومی بودن (ساکن استان گیلان) برای شرکت در  آزمون صلاحیت علمی و فنی ثبت نام می شوند.

فاضلی در ادامه از انتشار ۱۸۲هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در قالب ۱۳۲ عنوان طی سه ماهه نخست امسال در استان گیلان خبر داد.

به گفته وی؛ ۲۳ عنوان از کتاب های یادشده در ۴۱ هزار جلد با موضوع کودک و نوجوان و ۶ عنوان در هشت هزار و یکصد جلد در حوزه دین بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: ۱۲۲ عنوان از کتاب ها چاپ نخست و بقیه آنها چاپ مجدد؛ و همچنین ۱۲۲ عنوان کتاب تألیفی و ۱۰ عنوان ترجمه بوده است.

بنا بر این گزارش؛ ناشر شخصی حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات موفق به اخذ پروانه نشر کتاب شده است و مسئول چاپ، توزیع و فروش کتاب می‌باشد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.