×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان :  اشتغال مددجویان مهمترین شاخص و مؤلفه در توانمندکردن آنهاست

کمیته امدادبه منظور تعامل بیشتر با شرکت شهرکهای صنعتی برای بهره گیری از ظرفیتهای موجود به نفع خانواده های تحت حمایت کمیته امداد ، مدیران کل کمیته امداد گیلان و شرکت شهرکهای صنعتی استان با هم دیدار و گفتگو کردند.به گزارش گیلان پیام، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از مددجویان به دلیل سالمندی تحت پوشش این نهاد هستند گفت: دیگر مددجویانی که بنا به دلایل اقتصادی و اجتماعی و… تحت حمایت کمیته امداد هستند طبق رویکرد جدید این نهاد ، توانمندسازی این خانواده ها در اولویت فعالیت ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان مهمترین شاخص و مؤلفه در توانمندکردن آنهاست و کمیته امداد با جدیت به این بخش ورود کرده و در ارزیابی دستگاههای اجرایی استان هم جایگاه قابل توجهی در جذب تسهیلات اشتغالزایی دارد ، تصریح کرد : طرح کاریابی برای مددجویان از فعالیت های مهم دیگر این نهاد است و آماده کردن متقاضیان جهت ورود به بازار کار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

محمدی همچنین به ۵ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد در گیلان اشاره و با قدردانی از حامیان و نیکوکاران استان  گفت : نیازمندیهای این ایتام در زمینه های معیشت ، تحصیل ، درمان ، مسکن و … بسیار زیاد است و نیازمند این هستیم که برای خدمت رسانی بهتر به این ایتام ، حامیان بیشتری را در کنار خود داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد : استفاده از ظرفیتهای موجود در شهرکهای صنعتی گیلان می تواند کمیته امداد را در امر یاری رساندن به اقشار نیازمند در زمینه های تامین جهیزیه برای نوعروسان ، سوق دادن کمک ها و نذورات مردم در ایام و مناسبت های سال به سمت کمیته امداد ، بکارگیری مددجویان و جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت به عنوان نیروی کار کمک نماید.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار طرح فعال در بخش صنعتی و اشتغال داریم گفت: از آنجاییکه شهرکهای صنعتی از ظرفیت مناسبی برخوردارند اگر مددجویان این نهاد را مشغول بکار نمایند کمیته امداد به ازای هر مددجو ۴۰۰ هزار تومان به عنوان تشویقی به حساب کارفرما واریز و حق بیمه هر مددجو را نیز تا دوسال پرداخت می کند.

در ادامه لاهوتی مدیرکل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان به عملکرد خوب کمیته امداد در جهت اشتغالزایی وتوانمند سازی خانواده ها اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ۳۲ موقعیت صنعتی در حال واگذاری هستند و تلاش بر این است که این موقعیت ها حفظ شوند .

وی با بیان اینکه کارگاههای صنعتی جزء اشتغال کوچک  با ظرفیت زیر ۱۰ نفر در یک فضای شغلی هستند افزود : در مواردی این کارگاههای صنعتی جدید دنبال نیروی کار غیر ماهر هستند که می توان به عنوان یک ظرفیت ترجیحا در رشته های مکانیک ، عمران و برق از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جذب نمود.

لاهوتی با اشاره به استعداد بسیار خوب مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در جهت اشتغالزایی گفت: شهرکهای صنعتی آمادگی دارند تا سایت های کارگاهی را به دوصورت اجاره ای و یا اجاره به شرط تملیک به مددجویان این نهاد واگذار نمایند.

گفتنی است در جریان این نشست معاونین دوسازمان نیز به بیان گزارش کوتاهی از حوزه کاری خود پرداخته و پیشنهادات خود را در زمینه همکاری هر چه بهتر و بیشتر ارائه دادند. /انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.