×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت در جلسه نشست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی عنوان کرد:  مشکل زباله و آلودگی محیط زیست با مشارکت مردم قابل حل است

 

 

سیدمحمد احمدی جلسه نشست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای حل معضلات زیست محیطی گفت:‌ معضل زباله و آلودگی محیط زیست با مشارکت مردم قابل حل است.

به گزارش گیلان پیام،فرماندار شهرستان رشت  بااشاره اینکه راه‌حل سیاسی بهترین راه برای حل مشکلات مختلف جامعه است ابراز داشت:‌ ایجاد و فراهم کردن زمینه و بستر مشارکت آحاد مردم نه‌تنها در صحنه‌های انتخاباتی بلکه در دیگر حوزه‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ همان‌طور که مردم می‌توانند با استفاده از فرصت انتخابات در تعیین سرنوشت خود مداخله جدی و مستقیم داشته باشند باید در دیگر موضوعات ملی نظیر معضل جدی محیط زیست نیز از پتانسیل قوی آنان بهره گرفت.

احمدی با تأکید بر استفاده از قوه قهریه برای حل معضل زباله روش منطقی ای نیست افزود:‌ به اعتقاد بنده از ظرفیت‌های بسیار زیاد قانون در جهت پیشبرد اهداف مورد نظر در هر بخش و هر حوزه‌ای باید بهترین استفاده و بهره را ببریم.

فرماندار شهرستان رشت  با بیان اینکه باید امتیارات ویژه‌ای برای شهروندان دوستدار محیط زیست قائل شویم بیان داشت:‌ بسیاری از مردم و شهروندان به نحو بسیار مطلوبی و خودجوش در امر جداسازی و تفکیک زباله مشارکت دارند بنابراین باید برای ترغیب بیشتر آنان را مورد تشویق قرار دهیم.

احمدی با تأکید بر اینکه سایت محل استقرار زباله سوز باید جانمایی شود خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر در چند نقطه برای راه‌اندازی این سایت توافقات اجمالی صورت گرفته که باید با کارشناسی‌های لازم بهترین نقطه برای این پروژه انتخاب شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به این مطلب که  نگاه استاندار گیلان نسبت به موضوعات مختلف را نگاهی کاملاً عملیاتی خواند و افزود:‌ خوشبختانه در استان گیلان فضایی کاملاً اجرایی بوجود آمده است و بنابراین با چنین شرایطی تحقق برنامه‌های تدوین شده به عملکرد مدیران و میزان همکاری و مشارکت آنان بستگی دارد.

وی همچنین گفت: در حوزه اجرایی موانع بسیار زیادی وجود دارد و ممکن است برای موضوعی خاص چندین ایده و نظر ارائه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت  در ادامه  بر اینکه مسائل اجرایی و عملیاتی جزء سخت‌ترین موضوعات است ابراز داشت:‌ یکی از مهمترین دلایل این موضوع در واقع موانع بسیار زیاد و متعددی است که در مسیر اجرا وجود دارد و برای برون رفت از این مشکلات مشارکت صدا و سیما بسیار راهگشا است.

احمدی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان استفاده کرد.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر مشارکت مردم در تمام امور بهترین نتایج ممکن را برای کشور به همراه داشته است عنوان کرد:‌ وقتی این اطمینان برای مردم ایجاد شود که مسئولان در جهت تحقق اهداف عالیه نظام و دولت خدمت رسانی به آنان تلاش می‌کنند قطعاً با مدیران و مسئولان همراهی بیشتری خواهند داشت.

وی به موضوع فرهنگ سازی و آموزش مسائل مربوط به محیط زیست اشاره و افزود:‌ نقش صدا و سیما آموزش و پرورش و سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه می‌تواند در هرتقاء هرچه بیشتر فرهنگ شهروندی در تمام ابعاد مؤثر واقع شود.

احمدی با خاطر نشان کردن این موضوع که از ظرفیت‌های گروه‌های مردم نهاد و NGO ها بیشترین استفاده را ببریم گفت:‌ باید میزان تولید زباله کاهش پیدا کند زیرا بر اساس تجارب گذشته در سایر موارد اگر شاخص‌های تولید زباله روز به روز سیر صعودی به خود بگیرد برای کاهش شاخص‌های آن راهی بسیار طولانی و تقریباً غیر ممکنی باید طی شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.