×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فراخوان جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌های گیلان منتشر شد

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان، گفت: این جشنواره در قالب گزارش، سرمقاله و مقاله، خبر و عکس برگزار می‌شود.

به گزارش گیلان پیام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حسین ابراهیمیان، روز شنبه در نشست خبری جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اهداف جشنواره اظهار کرد: در چند سال اخیر پیش‌گیری و حل آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور، رابطه نهاد خانواده  و سلامت روانی شهروندان را دچار آسیب کرده است، افزود: اعتیاد، بزه‌کاری، خودکشی، فساد و فحشا، تکدی‌گری، سرقت و افزایش تنش‌های اجتماعی از آسیب‌های مشهود این روزهای جامعه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره، می‌توانند آثار خود را در قالب گزارش، سرمقاله و مقاله، خبر و عکس، تهیه و به دبیرخانه جشنواره در این اداره‌کل ارسال کنند.

ابراهیمیان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان را به‌عنوان یک مسؤولیت همگانی از اهداف جشنواره آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با تنش‌های اجتماعی از دیگر اهداف فراخوان آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان است.

وی، علل و عوامل شیوع تکدی‌گری در جامعه و نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی نظیر خشونت‌های خانگی را از محورهای جشنواره دانست و تصریح کرد: ارتباط آسیب‌های فضای مجازی با سایر بزه‌کاری‌ها، تأثیر ارتقای آگاهی‌های عمومی در حفظ سلامت اجتماعی خانواده و شهروندان همچنین حاشیه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد  و تکدی‌گری ازجمله محورهای مهم جشنواره آسیب‌های اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان است.

ابراهیمیان با اشاره به اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آن در فروپاشی نهاد خانواده به‌عنوان موضوعات محوری جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات، بیان کرد: انتظار داریم شرکت‌کنندگان نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به‌عنوان یکی دیگر از محورهای جشنواره در نظر داشته باشند.

(فراخوان جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌های گیلان منتشر شد) (فراخوان جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌های گیلان منتشر شد)

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه پدیدآورندگان آثار می‌توانند در هر رشته حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، خاطرنشان کرد: آثاری که در فاصله زمانی تعیین‌شده در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز منتشر شده‌ باشند، در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

وی با اشاره به زمان انتشار خبر در رسانه‌ها افزود: آثاری که از ابتدای سال جاری تا ٢۵ بهمن ٩٧ در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان منتشر شده باشند، می‌توانند تا سی‌ام بهمن‌ماه به دبیرخانه جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی ارسال کنند.

ابراهیمیان، زمان اختتامیه این جشنواره را شانزدهم اسفند ٩٧ اعلام کرد و گفت: نفرات اول تا سوم هر رشته علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب پنج، چهار و سه میلیون ریال هدیه دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه به ١٨ نفر از برگزیدگان دیگر نیز، هدیه  اهدا می‌شود، اضافه کرد: یک کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی اجتماعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز، ساعت ٩ صبح پنجشنبه ٢۵ دی‌ماه جاری، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.