×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:  بصیرت و زمان شناسی شهدا مثال زدنی است/ حفظ ولایت؛ مهمترین هدف شهدا

 

 

آیتالله پروایی، بصیرت و زمانشناسی را ویژگی شهدا دانست و یادآور شد: بصیرت شهدا مثالزدنی است و لذا اگر همین ویژگی را در جامعه زنده نگه داریم، کشور و انقلاب ما بیمه میشود.

 

به گزارش گیلان پیام، آیتالله احمد پروایی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری روز،  در مراسم بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و یادواره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات «بیتالمقدس» که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم و به ویژه شهدای عملیات بیتالمقدس، اظهار کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا این است که ما به سیره شهدا برگردیم.

وی با بیان اینکه هدف از زنده نگه داشتن شهدا تنها زنده نگه داشتن نام و یاد آنان نیست، افزود: همه ما باید سیره، عمل، مرام و نیت خالص شهدا را نصبالعین خودمان قرار دهیم. شهدای والامقام خالصانه در راه خدا جهاد کردند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آیات و روایت متعدد درباره مقام و منزلت شهدا، گفت: همه ما میدانیم که شهدا از چه مقامی نزد خداوند متعال برخوردار هستند، اما مهم اسوه و الگو قرار دادن شهداست. در واقع باید در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خودمان به شهدا تاسی بجوییم.

آیتالله پروایی، بصیرت و زمانشناسی را ویژگی شهدا دانست و یادآور شد: بصیرت شهدا مثالزدنی است و لذا اگر همین ویژگی را در جامعه زنده نگه داریم، کشور و انقلاب ما در مقابل فتنهها و خباثت دشمنان اسلام بیمه میشود. اینکه یک نوجوان ۱۳ ساله به این باور برسد که خالصانه و مخلصانه جانش را به عنوان عزیزترین شیء وجودی انسان، در کف دست بگیرد و در راه خدا، اسلام، انقلاب و ولایت اهدا کند، نشاندهنده شناخت و بصیرت اوست.

وی با بیان اینکه بصیرت یک امت در سایه رهبری بصیر محقق میشود، عنوان کرد: در دنیا انقلابهای متعددی شکل گرفته و بسیاری از انسانها در راه دفاع از مرزهایشان جان فدا کردند، اما اهداف مختلف بوده است لذا آنچه که شهدا و رزمندگان ما را از سایرین متمایز میکند، محور بودن خدا، دین خدا، اسلام، انقلاب و ولایت است.

این کارشناس دینی، یکی از مهمترین اهداف شهدا را حفظ ولایت دانست و ادامه داد: امروز دنیای استکبار از ولایت میترسد؛ در غیر این صورت اسلام جدا از ولایت در بسیاری از کشورها وجود دارد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با تصریح بر اینکه باید پیرو حقیقی ولایت باشیم، خاطرنشان کرد: اینکه در زبان پیرو ولایت باشیم، اما عملکرد ما بر خلاف منویات ولی امر باشد، بی فایده است و به درد نمیخورد لذا همه آحاد ملت در قبال دستاورد بزرگ شهدا که همانا «ولایت مطلقه فقیه» است، مسئولیم. البته مسئولیت مسئولان بیشتر است، زیرا آنان در جامعه الگو هستند و اختیار ملت در دست آنان است.

آیتالله پروایی اضافه کرد: عملکرد مسئولان میتواند مایه تقویت نظام و ولایت و در نهایت دلگرمی خانوادههای شهدا باشد، اما اگر خدای ناکرده مسئولان عملکرد خوبی نداشته باشند، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، موجب دلسردی مردم نسبت به انقلاب میشود.

وی یادوارههای شهدا را تلنگری برای ما دانست که به خاطر بیاوریم چه کسانی در راه اسلام و انقلاب جانفشانی کردند و گفت: امروز دشمنان از هر وسیلهای استفاده میکنند تا انقلاب ما را که آمیخته با اسلام و مانعی بر سر راه زیادهخواهی آنان است، محو کنند لذا باید آگاه باشیم و با رفتار و گفتار و عملکردمان آب در آسیاب دشمن نریزیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عملیات بیتالمقدس را مصداق بارز آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ…» دانست و یادآور شد: بعد از لطف و عنایت پروردگار، آنچه که باعث آزادی خرمشهر شد اخلاص، پاکی، صداقت، تعبد و توسل شهدای ما بود و خداوند نصر خودش را شامل حال ملت بزرگ ایران و مجاهدان دفاع مقدس کرد. عملیات آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ از ۱۰ اردیبهشت با رمز «یا علی بن ابیطالب» شروع شد و در ۳ خرداد به پیروزی رسید.

آیتالله پروایی، توسل به حضرت علی(ع) را مشکلگشا و واسطه فیض دانست و عنوان کرد: عملیات پیروزمندانه بیتالمقدس به دست شهدا، جانبازان، ایثارگران، سربازان ولایت و آحاد ملت رقم خورد و دنیا را مبهوت کرد. بی تردید اگر کسی دین خدا را یاری و شعائر الهی را تقویت کند، به پیروزی میرسد و لذا دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ما از بین رفتنی نیست، زیرا متصل به خداوند است.

وی آزادسازی خرمشهر را پاداش پروردگار به ملت ایران دانست و متذکر شد: شهدا با شجاعت، شهامت و رشادت خودشان اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن تا بن دندان مسلح که حمایت همهجانبه استکبار جهانی را داشت، بیفتد و لذا امروز مردم و مسئولان بر سر سفره شهدا نشستهایم و نباید آنان را فراموش کنیم.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ایمان و عمل صالح را یکی از خصلتهای منحصر به فرد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: شهادت بهترین پاداشی است که خداوند به شهدای عزیز ما عطا فرموده و حیات طیبه را نصیبشان کرده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.