×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عاقلمنش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا:  اتمام پروژه های عمرانی در موعد مقرر لازمه جلب رضایت شهروندان

 

جلسه مشترک کمیسیون های فرهنگی و عمران شورای شهر با دستور:-بررسی عملیات اجرایی بازآفرینی حریم بقعه متبرکه فاطمه اخری(س)در تالار شورا برگزار گردید.

 

به گزارش گیلان پیام، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به پروژه باز آفرینی حریم خواهر امام(س) رشت با تاکید بر این موضوع که لازمه جلب اعتماد و رضایت شهروندان اتمام پروژه ها در موعد مقرر میباشد خواستار بررسی های کارشناسی قبل از شروع پروژه ها به منظور تسطیح میدانی در راستای رفاه شهروندان شد.

عاقلمنش با اشاره به آغاز مطالعات درباره بازآفرینی این حریم از شورای چهارم تسریع در زمانبندی انجام پروژه ها را نشانگر ارائه خدمات کیفی شهرداری به شهروندان دانست و اجرای بهینه این طرح را گامی مؤثر در راستای ایجاد زیرساخت در مسیر توسعه گردشگری بالاخص جذب توریست مذهبی دانست.

رییس کمیسیون عمران نیز با اشاره به لزوم احیای این بافت تاریخی اظهار داشت معتقدم در مبحث توجه به تاثیرات اجتماعی اجرای این قبیل پروژه های عمرانی آنطور که باید موفق نبودیم.

رضا رسولی افزود طولانی شدن و ناتمام ماندن احیای بافت خواهر امام(س) سبب شد بخشی از پشتوانه مردمی این پروژه را از دست دادیم.

وی با تاکید بر این موضوع که یقینا در طول مرور زمان شاهد تغییراتی در زمینه شریانها و محلات هستیم خواستار نگاهی جامع در تدوین پروژه ها شد.

اسماعیل حاجی پور نیز با انتقال نارضایتی و نگرانی شهروندان منطقه ساغریسازان از طولانی شدن و عدم اتمام این پروژه مفهوم صحیح بازآفرینی را استفاده از تجربیات مدیران سابق و عدم تکرار تجارب ناموفق گذشته دانست.

نائب رییس کمیسیون عمران با نقد از عدم حضور نماینده راه و شهرسازی در جلسه اصلی ترین مؤلفه اجرای صحیح و اتمام به موقع پروژه ها را تعامل مناسب بین دستگاههای زیربط دانست.

وی با بیان این مطلب که در اجرای پروژه هایی از این دست باید رعایت حال ساکنین محل لحاظ شود از وضعیت نابسامنی کسبه محل به دلیل اجرای این پروژه گلایه کرد و خواستار ایجاد عزمی جدی بین همه نهادها جهت اتمام بازآفرینی این بافت تاریخی ارزشمند شد.

رییس کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه پیش از این تفاهم نامه ای با اداره کل راه و شهرسازی منعقد گردیده است گفت در اینکه باید مرمت صورت گیرد شکی نیست.

فاطمه شیرزاد اظهار داشت نباید بدون بررسی های کارشناسی اقدام به اجرای پروژه ها کرد از طولانی شدن احیای بافت خواهر امام(س) انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه سالهاست در این محدوده سکونت دارد خاطرنشان کرد به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر نمیتوانیم از منافع مردم کوتاه بیاییم و باید نظارت های خود در این حوزه ها که جزو دغدغه شهروندان محسوب میشنود را بیشتر کنیم.

شیرزاد با ذکر این مطلب که شهرداری با وجود مشاورین متخصص و قابل اعتماد حاضر در کمیسیون های تخصصی شورای شهر توان اجرای این قبیل پروژه ها را دارند خواستار تخصیص اعتبارات ملی در حوزه بازآفرینی به صورت مستقیم به مدیران شهری شد.

احمد رمضانپور ضمن تشکر از شورای چهارم جهت توجه به بحث بازآفرینی بافت مرکزی شهر رشت اظهار داشت شهرداری هزینه هایمادی و معنوی قابل توجهی جهت انجام این پروژه متحمل شد.

وی با ابراز تاسف از فرصت سوزی ها در حوزه میراثی و تاریخی شهر رشت خواستار توجه ویژه متولیان امر در این مورد شد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.