×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت: توسعه گردشگری استراتژیکی ترین برنامه  شهرداری

شهرداری

شهردار رشت توسعه گردشگری را استراتژیکی ترین برنامه  شهرداری برشمرد و تصریح کرد: رشت باید از حالت گذرگاهی به حالت گردشگر پذیری تغییر یابد، و به این ترتیب جریان سرمایه باید برپایه همگرایی و مشارکت عمومی ورود پیدا کند.به گزارش گیلان پیام،در آستانه آغاز هفته رشت نشست خبری با حضور مظفر نیکو منش، رئیس کمیسیون شورای شهر رشت، دکتر ثابت قدم شهردار ، علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و فاطمه قدیمی حرفه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت برگزار شد.

دکتر ثابت قدم شهردار رشت، با قدردانی از حضور پررنگ و موثر اصحاب رسانه در مجموعه برنامه های مدیریت شهری اذعان داشت: رشت با تاریخ امروز،  زیستگاهی است با نام شهر با مختصات خاص خود، که دارای ارتباط انسانی با لحاظ رعایت حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به جمعیت بیش از هفتصد هزار نفری شهر رشت ، یادآور شد : برای این شهر قرار است در برنامه ای با استراتژیک خاص با فضای کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت با یک دید خوشبینانه از یک نقطه صفر به یک نقطه آرمانی برسیم.

شهردار رشت، در راستای برون رفت از وضعیت فعلی و رسیدن از نقطه صفر به نقطه صد و با تاکید بر اجرای برنامه های هفته رشت به عنوان آغازگر این مسیر  تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری از ارائه طریق شایسته و اصلاحات هم سوی همه شهروندان  در راستای بهبود برنامه های این هفته ضمن دارا بودن یک برنامه مدون و استراتژیک با آغوش باز استقبال می نماید.

وی در ادامه افزود: برای جاری نمودن اقتصاد مقاومتی باید از اصول اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی و نیز هر عنصر داخلی و خارجی چه خوراک، تاریخ و تمدن بهره جست.

دکتر ثابت قدم با اشاره به اهمیت  افزایش سرانه درآمد شهروندی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری برای ارتقا درآمد شهروندی از هر ظرفیتی استقبال خواهد کرد، لذا برای رسیدن به این مهم باید به سه آیتم مشارکت محلی با حداکثر میزان شناخت شهر، اعتماد سازی به مقوله مربوط به جذب سرمایه با راه اندازی سریع مشارکت محلی و برند سازی شهری توجه نمود.

وی توسعه گردشگری را استراتژیکی ترین برنامه  شهرداری برشمرد و تصریح کرد: رشت باید از حالت گذرگاهی به حالت گردشگر پذیری تغییر یابد، و به این ترتیب جریان سرمایه باید برپایه همگرایی و مشارکت عمومی ورود پیدا کند.

وی دولتی و سیاسی کردن موضوعات را از آفات عدم استفاده از ظرفیت های مردمی برشمرد و خاطرنشان کرد: دولتی کردن و سیاسی نمودن موضوعات ضد توسعه اقتصادی است و عملا این امر باعث جریان سازی و مصادره کردن اقدامات موثر مردمی و ایجاد فاصله طبقاتی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در اجرای برنامه ها و پروژه های شهرداری رشت  با تاکید بر تجربه نخست شهرداری در اجرای برنامه های این هفته گفت : مجموعه مدیریت شهرداری و شورای شهر با تمام وجود آماده پذیرش نقطه نظرات و پیشنهادات شهروندان محترم در اجرای هرچه بهتر برنامه های این هفته در سال های آتی است .

وی از انعقاد تفاهم نامه با انجمن های دوستی ایران و جهان، مجمع شهرداران آسیایی، انجمن مجموعه داران ایران  در هفته رشت خبر داد و گفت:  در این هفته برنامه ای فاخر با حضور مهیمانان ویژه کشوری و رونمایی از آهنگ رشت و تمبر رشت برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت از افتتاح مرکز خلاقیت شهر رشت در آینده نزدیک ، به دلیل ثبت این شهر در حوزه شهر خلاق خوراک شناسی دریونسکو خبرداد و افزود: در این راستا در هفته رشت برنامه های ویژه ای چون برگزاری جشنواره غذاهای محلی گیلان ، نشست فرصت های گردشگری با محوریت شهر خلاق و نشست تخصصی طب اسلامی و خوراک برگزار خواهد شد. /انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.