×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت : اتاق منابع ودر آمد شهرداری باید شیشه ای وشفاف باشد

 

شهرداvر

 

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با حضور در صدو سومین جلسه شورای شهر رشت ، به ارائه گزارش در خصوص حضور ۱۰۰ روزه خود در شهرداری شهر رشت پرداخت.

 

به گزارش گیلان پیام ،شهردار رشت در جلسه علنی شورای شهر به ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه حضور خود در شهرداری پرداخت .

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم عصر دیروز با حضور در صد و سومین جلسه شورای شهر رشت ، به ارائه گزارش در خصوص حضور ۱۰۰ روزه خود در شهرداری شهر رشت پرداخت واظهار داشت :با توجه به نیاز های دائمی شهر ، هر فردی که  شهردار باشد وهر شورایی که در راس آن قرار داشته باشد ، آن نیازها به قوت خود باقی هستند و از موارد ضروری شهر رشت داشتن برنامه استراتژیک برای رفع آن نیاز ها است .

شهردار رشت ادامه داد: از جمله اصلی ترین نیازهای شهر رشت که مورد توجه اعضای شورای شهر نیز بوده ، مشکل زیست محیطی سراوان به عنوان محل دفن زباله است که خوشبختانه در مدت این سه ماه به جمع بندی تقریبا مناسبی در این زمینه دست یافته ایم .

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات دولت برای برخی از پروژه های مهم شهر ، یاد آور شد :  بلاتکلیفی هایی را در این پروژه ها به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات تاکنون شاهد هستیم.

دکتر ثابت قدم تصریح کرد: مطالعات زیست محیطی در خصوص سروان و آلودگی رودخانه ها انجام شده است ؛ همچنین برای دفع فاضلاب وساماندهی آن که از مهم ترین برنامه های استراتژیک شهرداری است و قطعا سالها به طول می انجامد باسازمان های مختلف، هماهنگی انجام شده است .

وی ادامه داد : الزامات استانی در خصوص تصفیه خانه وجود داردو ایجاد تصفیه خانه سراوان وهمچنین تصفیه خانه برای شهرک صنعتی شهر رشت نیز از الویت های ما در اجرای پروژها است و خوشبختانه تا کنون توانستیم طرح مطالعاتی آن را به انجام برسانیم .

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در بحث بودجه شهرداری کدهای بودجه ای مختلفی وجود دارد که  متاسفانه انحراف از بودجه در برخی از موارد مشاهده می شود ؛ زمانی که بودجه تعیین شده برای پروژه ای با واقعیت ها برابری نکند می بایست با گرفتن مجوز با انحراف حداقلی از بودجه پروژه را به اتمام برسانیم .

وی همچنین در بحث حمل ونقل عمومی اظهار داشت : در بحث حمل ونقل تمرکز ما بر روی حمل ونقل عمومی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار می باشد و در تلاشیم ، وضعیت حمل ونقل عمومی در شهر بهتر شود.  شاید اشتباهاتی هم در این بین رخ دهد وسعی ما به حداقل رساندن این اشتباهات می باشد .

وی در خصوص ضرورت بحث های ترافیکی تاکید کرد : در زمینه تعداد وسایل حمل ونقل عمومی آمار خوبی را نسبت به کشور نداریم در سال های ۸۶ تا ۹۰ بر تعداد خودرو های تاکسی بسیار افزوده شده است به طوری که ۳۰۰۰ خودروی تاکسی بیش از اندازه  مورد نیازدراین شهر فعالیت می کنند و خیابان های کم وسعت شهر رشت ، جوابگوی این تعداد خودرو نیستند که تاثیر نامطلوبی در ترافیک شهر گذاشته است .

وی متذکر شد :برخلاف  این امردر ناوگان اتوبوس رانی کمتر از ۱۰۰ اتوبوس مشغول فعالیت هستند وبه لحاظ شبکه حمل ونقل عمومی ¼ اتوبوس های مورد نیاز در شهر مشغول به ارائه خدمات که این امر سبب نارضایتی مردم می شود .

دکتر ثابت قدم با اشاره به اینکه نگاه پیاده محور برای ما یک اصل است ، افزود: ما پروژه هایی داریم که در راستای حمل ونقل پیاده وترویج فرهنگ پیاده روی است که مطالعات آن انجام شده است وباید توسعه در کنار رعایت قوانین ومقررات صورت بگیرد و باید در راستای بهینه سازی وضع موجود ورسیدن به وضع مطلوب تلاش کنیم.

وی همچنین در خصوص سرمایه گذاری خاطر نشان کرد : در بحث سرمایه گذاری نیاز به بسته های سرمایه گذاری داریم و درصددیم از نظرات اقتصادی فرهیختگان استان بهره مند شده و وفضای امنی را در شهر رشت برای سرمایه گذاران فراهم نماییم و به جمع بندی معقولی برسیم ؛ اما متاسفانه تاکنون طرح های توجیهی آماده قابل قبول برای سرمایه گذار نداریم اگر چه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

شهردار رشت ادامه داد: ما برای آنکه از فکر و توان عمومی جامعه در اجرای برنامه های بالا دستی وقوانین بهره بگیریم نیاز است از متخصصین و نخبگان ، سمن های مختلف اجتماعی ،زیست محیطی و.. یاری بگیریم وبر این اساس بتوانیم آن ها را در محلات فعال کنیم .

دکتر ثابت قدم با اشاره به اینکه در محورقرار گرفتن محلات اصل اول توسعه است افزود : اگر توسعه در ابعاد خرد رخ دهد می تواند حداکثر آورده را داشته باشد براین اساس شهرداری های مناطق باید بتوانند منابع ومصارف را به صورت درست به هم ربط دهند ونسبت به کوتاه سازی زمان خدمات دهی اقدام کنند وهم از لحاظ کمی وهم از لحاظ کیفی به ارائه خدمات در محلات بپردازند .

وی از تهیه شناسنامه محلات خبرداد واظهار داشت :شناسنامه محلات براساس مسئله محوری وبانگاه مردم هرمحله تهیه شده است ومبنایی برای اقدامات ما در محلات می باشد .

شهردار رشت همچنین متذکر شد :ما در استفاده ازظرفیت های بیرونی سعی کردیم از منابع اعتبارات پولی ومالی موسسه های خصوصی استفاده نماییم وبراساس قرار دادهای مشارکت با الگو گرفتن از سایر شهرها حجم منابع را به حداکثر میزان ممکن برسانیم .

وی همچنین به اجرای پروژهای عمرانی در شهر اشاره کرد واذعان داشت :ما تلاش داریم پروژهای اعتماد ساز را در کوتاه ترین مدت به اتمام برسانیم وهمچنین از اجرای سایر پروژهایی که خارج از محدوده شهر و به عنوان پروژهای بلند مدت در راستای ارائه خدمات بهتربه شهروندان است و نیز می تواند در توسعه شهر اثر گذار باشد حمایت نماییم  .

دکتر ثابت قدم از تدوین کتاب قوانین شهری خبر داد وافزود  کتاب قوانین شهری باید تدوین شود تا قوانین عمومی تصویب شده از سال های اولیه تشکیل شورا به صورت یک کتاب در اختیار صاحب نظران قرار بگیرد تا به صورت موردی و شخصی شاهد اجرای قوانین نباشیم و تا کنون قوانین عام مصوب از شورای اول تا کنون به صورت مکتوب در آمده است.

وی به توزیع نامناسب نیروهای شهرداری اشاره کرد وافزود: شهرداری ۲ هزارو ۳۰۰ تا نیرو داشت وبیش از هزار نفر در ستاد مرکزی شهرداری بودند که که این امر از نظر صف وستاد اصلا مناسب نبود وما براین اساس ساماندهی انجام دادیم که نسبتا موفق بوده ایم .

شهردار رشت متذکر شد :اتاق منابع ودر آمد شهرداری باید اتاق شیشه ای وشفاف باشد و ما باید مردم را نسبت به درآمدها وهزینه هایی که انجام می دهیم آگاه کنیم زیرا شهرداری ابایی در زمینه شفاف سازی ندارد و در راستای احقاق حقوق شهروندی  به شهروندان خدمات مناسبی را ارائه دهیم .

شهر دار رشت با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در شهرداری باید بدون جهت باشد اذعان داشت :در حوزه ارتباط با رسانه شهرداری وشورا در گذشته قراردادی را با صداو سیما بسته بودند که ما هم تلاش داریم ضمن اجرای این قرار دادبا هزینه کمتر در اطلاع رسانی بدون جهت در شهرداری با همکاری همه رسانه ها درراستای اطلاع رسانی درست گام برداریم ودر این جهت کارگروهی را در شهرداری تشکیل داده ایم  .

وی همچنین در بحث اجرای پروژه آسفالت تاکید کرد: ما در بحث آسفالت در سه ماهه گذشته معادل کل سال قبل در زمینه آسفالت و روکش خیابانها اقدام نمودیم ووضعیت آسفالت شهر را به شکل تقریبا مناسبی رساندیم

وی در خصوص پروژه روان آبهای سطحی گفت : ۱۰پروژه آب های سطحی در شورا در بودجه دیده شده  است  اما در مدیریت بحران استانداری با مشکلاتی در زمینه تامین زیر ساختها واعتبارات آن مواجه هستیم وتلاش داریم تا پایان سال این پروژها را به اتمام برسانیم .

وی همچنین به تاخیر اجرای برخی از پروژه ها اشاره کرد وافزود: پروژه پایانه غرب و یا پل جوان به دلیل عدم هماهنگی در ارائه خدمات توسط تاسیسات شهرداری و نبود دستور کتبی به تعویق افتاده بود که در حال رفع این مشکلات هستیم .

وی در پایان اذعان داشت : همه تلاش ما این است که توزیع  عادلانه خدمات را در مناطق مختلف شهرداری داشته باشیم و به مناطق کمتر برخوردار ، خدمات بیشتری ارائه نماییم ودر راستای اجرای عدالت گام برداریم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.