×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سمپاشی دفنگاه زباله ی سراوان با امکانات و تجهیزات جدید با جدیت دنبال می شود

معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت از آغاز کار سمپاشی با تراکتور مخزن دار در محل دفنگاه زباله سراوان خبر داد.

به گزارش گیلان پیام، محمود بهرام خواه در توضیح این خبر گفت: هر چند پیش از این کار سمپاشی زباله ها با سمپاشهای دستی به میزان  ۵۰۰ تا یکهزار لیتر در روز انجام می شده اما بهره گیری از تجهیزات جدید و به روز میزان سمپاشی را به دو تا سه هزار لیتر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: تراکتوری که برای سمپاشی از آن استفاده می شود یک مخزن ۸۰۰ لیتری دارد و هم اکنون ما به طور متوسط روزانه از دو هزار لیتر سموم مختلف همچون کلروپروفوس، دلتامترین، سپتامترین و… برای مبارزه با حشرات موذی استفاده می کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: همزمان با سمپاشی به وسیله ی تراکتور مخزن دار؛ کار سمپاشی با موتورهای سمپاش دستی  هم انجام می شود و همراستا با آن از چهار دستگاه سمپاش دستی ۱۰۰ لیتری و یک دستگاه ۲۰ لیتری و یک دستگاه سمپاش دودزا یا مه پاش هم بهره گیری می شود.

بهرام خواه خاطر نشان کرد: برخی مسیرهایی در محل دفنگاه وجود دارند که تراکتور نمی تواند از آنجا عبور کند، به همین دلیل در این نقاط از دستگاه های سمپاش دستی استفاده می شود. این دستگاه ها با داشتن شیلنگ ۵۰ متری می توانند داخل زباله هایی را که تراکتور امکان عبور از آن مناطق را ندارد، سمپاشی کنند و مکمل کار تراکتور مخزن دار سمپاش هستند.

وی افزود: کار سمپاشی هر روز بین ساعتهای هشت صبح تا دو بعدازظهر انجام می شود و این کار هر روز بدون وقفه با برنامه ی مشخص تداوم دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه اهالی سراوان متوجه کار باشند و در جریان اقداماتی که در زمینه ی سمپاشی برای کنترل حشرات در دفنگاه سراوان صورت می گیرد، قرار گیرند تلاش کرده ایم برای انجام سمپاشی از اهالی منطقه ی سراوان استفاده کنیم.

معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت سپس خاطر نشان کرد: ما در چهار ماه از سال یعنی ماه های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان که تکثیر حشرات زیاد است سمپاشی ها را تا چندین برابر افزایش می دهیم.

وی افزود: با مجموعه ی اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته هم اکنون تکثیر حشرات موذی در دفنگاه سراوان کنترل شده و ما امیدواریم با بهره گیری از تجهیزات جدید و همچنین حمایت و پشتیبانی از این اقدام، در سال ۹۷ مشکلی برای کنترل تکثیر حشرات در دفنگاه زباله ی سراوان نداشته باشیم/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.