×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست شهرداری رشت در صحن شورا خبر داد: رشد ۱۲درصدی درآمد شهرداری در مقایسه با سال گذشته

 

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با حضور در صحن شورای اسلامی شهر رشت و جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت گزارشی از اقدامات شهرداری رشت در دوران مدیریت خود ارائه داد.

علی بهارمست اظهار داشت: مدیریت در طی این مدت بسیار سخت بوده و در زمانی که این مسئولیت را بر عهده گرفتم تمام تلاش خود را کردم تا آرامش در شهرداری حفظ شود و تنشی به شورا و شهر منتقل نشود.

وی افزود: اگر آرامش در شهرداری برقرار نباشد این عدم وجود آرامش به سایر حوزه های شهری منتقل می شود. بنده در حدود توان خود تلاش کردم تا آرامش در شهرداری برقرار شود.

بهارمست با اشاره به اینکه از دورانی که سرپرستی شهرداری را برعهده گرفتم شهرداری با کسری ۷۶ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه مواجه بود، مطرح کرد: در ابتدا تنها ۲۴ درصد درآمد پیش بینی شده محقق شده بود و بنا بر اعلام مدیر مالی وقت، شهرداری رشت ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی در حوزه های مختلف اعم از پیمانکاران، تامین اجتماعی و … داشت.

سرپرست شهرداری رشت میزان پرداخت حقوق ماهانه کارکنان و کارگران حوزه های مختلف شهرداری را ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نمی توانیم با توجه به عقب ماندگی از درآمد پیش بینی شده به پرسنل بگوییم حقوق و اضافه کار آنان را نیمه و یا با تاخیر پرداخت کنیم.

بهارمست اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرداری ماهانه ۱۶ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند بدیهی است در یک زمان ۱۶ میلیارد تومان نقدینگی در حساب شهرداری موجود نیست تا حقوق کارکنان هم زمان پرداخت شود و در بازه زمانی ده تا شانزده روز حقوق کارکنان و کارگران پرداخت می شود.

وی با انتقاد از حذف عوارض ماده ۱۱ بیان کرد: حذف این عوارض موجب بی نظمی در ساخت و ساز می شود و موجب عدم تحقق بسیاری از درآمدهای پیش بینی شده شهرداری ها خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت ابراز داشت: با حذف عوارض ماده ۱۱ شهر پر از ساختمان های نیمه کاره می شوند و افراد تمایلی به گرفتن پایان کار برای پروانه ساختمانی نخواهند داشت.

بهارمست تاکید کرد: تمامی پرداخت های این دوره موجود است و همه پرداختی ها اهم و مهم شده است.

وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری رشت گفت: با چک های بی محل کشیده شده از دوران گذشته مواجه بودیم و کار به جایی رسید که به شهرداری دست چک داده نشد و تمام تلاش خود را کردیم تا چرخ شهرداری بچرخد.

بهارمست با اشاره به اینکه در این دوران سه بار حساب شهرداری مسدود شد گفت: در روز سوم سرپرستی اینجانب حساب شهرداری مسدود شد.

وی با اشاره به خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس در گذشته عنوان کرد: هشت میلیارد تومان هزینه خریداری اتوبوس ها بود و سه میلیارد تومان چک برای پرداخت هزینه صادر شده و پاس نشد و پرداخت هزینه اتوبوس ها به دوران مسئولیت اینجانب موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: با وضع موجود و مشکلات مالی و بدهی های گذشته تلاش کردیم پرداختی های شهرداری با فاصله ۱۰تا ۱۵ روزه به روز باشد.

بهارمست با اشاره به طرح تفصیلی شهرداری رشت گفت: اصل طرح تفصیلی کاملاً قابل قبول بوده ولی ضوابط آن به تجدید نظر نیاز دارد و طرح تفصیلی موجب افزایش خلاف ساختمانی شده است.

وی با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی رشت گفت: تلاش کردیم ناوگان حمل و نقل عمومی رشت را افزایش دهیم و قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد و به زودی به ناوگان حمل و نقل رشت افزوده می شود.

سرپرست شهرداری رشت از خرید ۴ دستگاه نمکپاش برای ماشین آلات شهرداری در مواقع بحران خبر داد و افزود: جلسات ستاد بحران شهرداری به صورت منظم برگزار می شود و همچنین دستورالعمل عملیات زمستانی شهرداری نیز تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری های بسیاری در خصوص تصفیه خانه شیرابه سراوان انجام شده است، عنوان کرد: جلسات لازم در دفتر هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان برگزار شد و اکنون دستگاه در مرحله تست قرار داد و زمین محل استقرار تصفیه خانه نیز از اداره کل منابع طبیعی گیلان تحویل گرفته شده است.

بهارمست از انعقاد ۴۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه های مختلف عمرانی در دوران مدیریت خویش خبر داد و افزود: این پروژه ها شامل آسفالت، پروژه هدایت و جمع آوری آب های سطحی، احداث ایستگاه آتش نشانی، انعقاد قرارداد مطالعات تراموا، چندین پروژه سرمایه گذاری و … بوده است.

وی با اشاره به احداث پارک لاکان گفت: درخواست ما از منابع طبیعی این است سال های واگذاری پارک به شهرداری تا ۲۵ الی ۳۰ سال افزایش یابد تا برای سرمایه گذار ورودی صرفه اقتصادی داشته باشد.

بهارمست با اشاره به اینکه پروژه هدایت و جمع آوری آب های سطحی در بسیاری از شهرهای کشور انجام نشده است مطرح کرد: شهرداری رشت در سال های گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای اجرای پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در هنگام بارندگی ۵۵ الی ۶۰ نقطه از رشت دچار آب گرفتگی می شد، توضیح داد: با اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی آب گرفتگی معابر به حداقل رسیده و پروژه جمع آوری آب های سطحی در بلوار شهید قلی پور نیز با پیمانکار مورد نظر صحبت شده است.

بهارمست از تامین سوخت یورو ۵ برای اتوبوس های رشت خبر داد و گفت: جزو معدود شهرهایی هستیم از سوخت یورو ۵ استفاده می کنیم.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری شهرداری توضیح داد: دو قرارداد سرمایه گذاری شامل تماشاخانه پارک نارون و زمین فوتبال چمن مصنوعی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

بهارمست همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد شهر بازی گفت: ظرف روزهای آینده این قرارداد با ارزش ۲۸ میلیارد تومان با تجهیزات به روز منعقد خواهد شد.

وی از افزایش ۱۱ درصدی درآمد شهرداری نسبت به سه ماه گذشته خبر داد و گفت: درآمد شهرداری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته است.

سرپرست شهرداری رشت خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهی پروژه های عمرانی گذشته شهرداری در طول این مدت پرداخت شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.