×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ستاد دانشگاه تهران در یادواره ۲۰ شهید مدافع حرم گیلان: تمام وجود شهید حججی صرف جهاد در راه محرومیت‌زدایی شد

استاد دانشگاه تهران در یادواره بزرگ شهدای والامقام دولت و ۲۰ شهید مدافع حرم استان گیلان در مزار شهدای گمنام شهرستان آستارا گفت: تمام وجود شهید محسن حججی صرف محرومین و جهاد در راه محرومیت‌زدایی شد.به گزارش گیلان پیام، اسماعیل حسن‌زاده شامگاه روز سه‌شنبه۷ شهریور در یادواره بزرگ شهدای والامقام دولت و ۲۰ شهید مدافع حرم استان گیلان در مزار شهدای گمنام این شهرستان اظهار کرد: در فرهنگ قرآنی ایمان انسان‌ها به دو دسته تقسیم شده و ایمان تجارت‌گونه کمترین نوع ایمان است.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه شهیدان رجایی، باهنر و حججی جهانی و برند شده‌اند، تصریح کرد: مدیری که مثل شهید رجایی و باهنر عمل می‌کند چنین مدیری راه و رسم شهیدان رجایی و باهنر را برای زندگی کردن انتخاب کرده است.
وی با تصریح براینکه برای خدایی شدن راه سختی در پیش نیست و تمام وجود شهید محسن حججی صرف محرومین و جهاد در راه محرومیت‌زدایی شد، خاطرنشان کرد: شهید حججی با خدا صادقانه پیمان بست و به جایی رسید که داستان زندگی و شهادت او نقل تمام محافل داخلی و خارج از ایران شده است.
حسن‌زاده با اذعان اینکه ما توان شناخت شهدا را نداریم و اوایل به شهدای مدافع حرم چه تهمت‌هایی که نمی‌زدند، بیان کرد: از ۲۰ شهید مدافع حرم استان گیلان حدود ۱۴ نفر آن بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند و در بین آن‌ها از متولدین دهه شصت نیز وجود دارد.
رئیس اسبق دادگستری شهرستان آستارا با بیان اینکه در هر سال و هر دوره‌ای به شهیدانی امثال رجایی، باهنر و حججی نیاز داریم، افزود: شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان ترور، شهیدان دوران دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم از هر صنفی و هر سنی همه برای اعتلای نام مقدس اباعبدالله حسین(ع) پرپر شده‌اند.
یادواره بزرگ شهدای والامقام دولت و ۲۰ شهید مدافع حرم استان گیلان با حضور مردم و مسئولین دستگاه‌های لشکری و کشوری در مزار شهدای گمنام شهرستان آستارا برگزار شد که با مداحی «محمدباقر منصوری» و خاطره‌گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس همراه بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.