×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:کاربردی کردن پژوهش، گامی بلند در حوزه سلامت

 

رییس مرکز توسعه تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با هیات رییسه و روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر توسعه پژوهش های کاربردی در حوزه سلامت، تاکید کرد.

به گزارش گیلان پیام، نشست هیات رییسه و روسای مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر علی اصغر عبادی فر- رییس مرکز توسعه تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان با یک برنامه راهبردی از سال ۹۵ کار خود را در مسیر پیشرو بودن در دانشگاه های نسل سوم آغاز کرده است، در این نشست گفت: با توجه به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، می توان به اهمیت و جایگاه پژوهش در این سازمان پی برد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فعال بودن ۵ شرکت دانش بنیان و ۳۵ هسته فناور در این دانشگاه، تصریح کرد: تعداد زیاد هسته های فناور نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای حوزه سلامت در مقوله پژوهش دارد. وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور می توانند با کاربردی کردن پژوهش و تحقیقات، گامی بلند در حوزه سلامت گیلان بر دارند.

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: راه اندازی مجتمع فناوری های پیشرفته، تشکیل کارگروه های سلول های بنیادی، راه اندازی دفتر امور بین الملل و عضویت گیلان در اتحادیه کشور های حاشیه خزر، نیز از جمله اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه توسعه فعالیت های پژوهشی انجام داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: قرار دادن درس کار آفرینی از سوی معاونت آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه در راستای مسیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سوی دانشگاه های نسل سوم و دانشگاه کار آفرین می باشد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای رسیدن به تعالی به فعالیت های خود شتاب بیشتری داده است، گفت: بی شک وجود دیدگاه برنامه محور در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یاد آور شد: دانشگاه به دنبال تولید ثروت و کار آفرینی است و رقابت در عرصه های بین الملل نیز از جمله برنامه های حایز اهمیت این دانشگاه می باشد. وی ادامه داد: فعالیت های مراکز تحقیقاتی باید در سطح بین المللی ارتقاء پیدا کند و بهبود کیفیت تحقیقات و توسعه همکاری های بین المللی باید مد نظر روسای مراکز تحقیقاتی واقع شود.

دکتر یوسف زاده اذعان داشت: رشد واحدهای توسعه تحقیات بالینی نیز می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای خدمات حوزه سلامت داشته باشد. وی ادامه داد: جمع آوری و امحای بیش از ۱۰۰۰ تن زباله در سراوان و تبدیل آن مکان به مجتمع نیمه کارگاهی شرکت های دانش بنیان سلامت محور از جمله اقدامات حایز اهمیت دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ماموریت ویژه دانشگاه مبنی بر گسترش دانش گیاهان دارویی در استان، گفت: دانشکده داروسازی یک فرصت جهت ارتقای خدمات درمانی در گیلان است و در این زمینه تشکیل باغ گیاهان دارویی و توسعه همکاری با شرکت های بزرگ تولید کننده دارو، در راستای گسترش این دانش اتفاق افتاده است.

دکتر یوسف زاده راه اندازی دره سپید رود به عنوان دره علم و فناوری به عنوان یک طرح پیش رو در دستور کار استان قرار دارد که امیدواریم گیلان با توجه به موقعیت جغرافیای خود بتواند در این زمینه موفق باشد.

دکتر علی اصغر عبادی فر- رییس مرکز توسعه تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز ضمن بررسی نتایج ارزش یابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۸۳ تا سال ۹۵، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دارا بودن ۴۵۰ عضو هیات علمی و ۵ هزار دانشجو، ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت های پژوهشی دارد.

رییس مرکز توسعه تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی متعدد در گیلان، خواستار توسعه فعالیت ها به جای توسعه ساختار در مقوله پژوهش شد.

وی ادامه داد: در کشور ۷۸۰ مرکز تحقیقاتی مصوب در حوزه سلامت وجود دارد که این مراکز می توانند با حضور در عرصه های کشوری و بین المللی تحقیقات، مانند جشنواره رازی نتایج تحقیقات خود را در فضای رقابتی با دیگران به اشتراک بگذارند.

دکتر عبادی فر خاطر نشان کرد: با انجام ۴۰۰ طرح تحقیقاتی مصوب در دانشگاه گیلان، انتظار داریم طی سال های پیش رو شاهد توسعه و ارتقای فعالیت های پژوهشی به ویژه افزایش تعداد مقالات در حوزه سلامت باشیم و در این زمینه توجه به کیفیت پژوهش های انجام شده به جای کمیت باید مد نظر پژوشگران باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.