×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان :  مهار نسبی کرونا مرهون همراهی و همدلی همه‌جانبه

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با تقدیر از زحمات طلاب و روحانیون در طول بحران کرونا، مهار نسبی این ویروس منحوس را مرهون همراهی و همدلی همه جانبه دانست.
به گزارش گیلان پیام، حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گیلان با حضور در دفتر حوزه ریاست، با دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از خدمات و زحمات طلاب و روحانیون در طول دوران بحران کرونا، اظهار کرد: شیوع کرونا در گیلان بحران بسیار سخت و سنگینی را بر سیستم سلامت تحمیل کرد و ارایه خدمات طلاب در این برهه نیز مشهود و قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه در مهار و کنترل نسبی کرونا همه سازمان ها و آحاد جامعه دخیل بودند، افزود: بدون تلاش و همکاری مسوولان، مردم و‌ گروه های جهادی مهار کرونا تا این حد ممکن نبود و خوشبختانه آثاراین همدلی و همراهی همگانی، بیش از هر زمانی، برجا ماند.
دکتر سالاری با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در کنار کادر سلامت و ارایه خدمات به بیماران و همراهانشان، یادآور شد: روحانیون و‌ طلاب در بیمارستان‌های سانتر کرونا با تزریق روحیه به بیماران و همراهان و همچنین تغسیل جان‌باختگان کرونا نقش موثر و حایزاهمیتی را ایفا کردند.
حجت الاسلام لاکانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گیلان نیز در این دیدار گزارش مختصری از فعالیت طلاب و‌ روحانیون ارایه و تصریح کرد: در جهت اجرای سیاست های ستاد مقابله با کرونا هشت جلسه توجیهی برگزار شده و نتیجه آن همکاری و همراهی طلاب با کادر سلامت بوده است.
وی با اشاره به عملکرد مرکز خدمات حوزه های علمیه استان در جهت غربالگری بیماران کووید ۱۹، افزود: بالغ بر ۱۵ هزار نفر از جمعیت استان که به نوعی مرتبط با طلاب و روحانیون هستند مورد غربالگری قرار گرفتند.
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گیلان همچنین با تصریح بر حضور طلاب گیلانی در حط مقدم مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: طلاب استان در بخش های مختلف علاوه بر ضد عفونی معابر و حضور در تهیه و توزیع اقلام حفاظت شخصی مردم، در غسل، حنوط، تیمم و حتی اقامه روضه بر پیکر جانباختگان کرونا و از همه مهمتر در تزریق روحیه بین بیماران و همراهان آنها نقشی محوری داشتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.