×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس شورای شهر رشت: باید در مورد پروژه های سرمایه گذاری به نتیجه برسیم

 

 

رئیس شورای شهر رشت، گفت: در پروژه های سرمایه گذاری نیازمند اتخاذ تصمیم های اساسی هستیم و با توجه به تدوین بودجه سال آتی لازم است، اولویت های شورا برای بودجه سال آتی نیاز سنجی شود.

به گزارش گیلان پیام،سید امیر حسین علوی تاکید کرد: امروز می باید در مورد پروژه های سرمایه گذاری به نتیجه برسیم.

در این جلسه، رئیس شورا از افزایش ۸۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری خبر داد.

در این زمینه، پیمان پارسا، مدیر سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری با حضور در صحن شورا، با اشاره به برنامه های روز حمل و نقل گفت: ۲۶ آذر روز حمل و نقل و ۱۲دی به مناسبت روز رشت، خدمات اتوبوسرانی به شهروندان رایگان خواهد بود.

وی افزود: درآمد حاصل از هر روز خدمات اتوبوسرانی، ۶ میلیون تومان می باشد.

وی ابراز کرد: ۸۰ اتوبوس جدید در روز حمل و نقل رژه می روند و از همان روز فعالیت اتوبوس ها آغاز می گردد.

علوی پیرامون جذب راننده جدید گفت: نباید نیروی جدیدی به شهرداری تحمیل گردد و نیروهایی که قرار است بکارگیری شوند، راننده هایی باشند که در بخش های دیگر مشغول فعالیت هستند.

رئیس شورا با اشاره به درخواست رئیس سازمان حمل و نقل تصریح کرد: نیاز به ۱۰۰ نفر نیروی جدید هست، این جذب نیروی جدید، هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می کند و افزون بر ۳ میلیون در ماه هزینه دارد و مراجعان زیادی هم تقاضای اشتغال راننده دارند.

وی افزود: در ۵ سال اخیر بیش از ۶۰۰ نیرو به شهرداری اضافه شده و هزینه حقوق و دستمزد افزایش چشمگیری داشته است. راهکاری پیشنهاد دهید که هزینه بیشتری به شهرداری تحمیل نگردد.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گفت: حداقل ۸۰ نیرو با ورود اتوبوس های جدید نیاز داریم. ضمن استفاده از نیروهایی که موجودند، تلاش ما بازگرداندن راننده هایی است که به بخش های دیگر رفتند.

پیمان پارسا بر برون سپاری خدمات تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش ناوگان، تنها راهکار، برون سپاری خدمات اتوبوسرانی است و گرنه اتوبوس های با استهلاک، رو به ریزش خواهند بود. وی ادامه داد: لایحه بهره وری و پشتیبانی خدمات اتوبوسرانی را به شورا ارسال کنیم و یک شرکت هم اعلام آمادگی کرده و می توان از ۶ صبح تا ۱۲ شب خدمات به شهروندان داد.

در این واگذاری، با مالکیت اتوبوس با شهرداری و جای پارک و تبلیغات را به شرکت داده و هزینه راننده، استهلاک و بیمه بر عهده شرکت خواهد بود و بصورت ماهانه یارانه ای هم به شرکت می دهیم.

فرهام زاهد نیز با تاکید بر استفاده از نیروهای موجود گفت: نباید اجازه داد، روابط موجب جذب نیروی جدید و جابجایی نیروهای سفارشی گردد.

رمضانپور، هم گفت: اگر قرار است برون سپاری خدمات شود، اجازه ورود نیروی جدید داده نشود. ظلم به شهرداری و شهروندان است. امروز بیش از نیروهای رسمی نیروهای شرکتی داریم، بنابراین باید از همین نیروهای موجود استفاده شود و هزینه شهرداری افزایش نیابد.

عضو شورا ادامه داد: کشور ما خیر لازم را در واگذاری به بخش خصوصی ندیده اند و به کارگران شرکتی اجحاف می شود.

بهراد ذاکری با تجلیل از رییس سازمان حمل و نقل ادامه داد: از زمان انحلال سازمان موتوری، کارشناسی بر ماشین های شهرداری صورت نمی گیرد. لازم است در تحویل خودرو به راننده ها و تعمیر ماشین ها و … کارشناسی لازم صورت گیرد.

عضو شورا تاکید کرد: لیست همه راننده های پایه یک که از ابتدا ی شورای چهارم تاکنون جذب شده اند، به شورا ارائه شود و با لحاظ اولویت سن و سلامت موضوع بررسی گردد.

رئیس شورا نیز ابراز کرد: سازمان حمل و نقل برای راه اندازی اتوبوس های جدید، فعلا راننده جدید جذب نکند و با مدیریت پرسنل موجود، اتوبوس های جدید فعال گردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.