×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان:  تعامل و هم افزایی ضامن پویایی توسعه صنایع الکترونیک

فرهاد دلق پوش در نشست تخصصی ظرفیتهای صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ، حضور موثر و پیگیری واحدهای صنعتی استان برای بهره مندی از خدمات موجود در صندوق صحا را نطقه عطفی در شکوفایی امور اقتصادی دانست و گفت : برای توسعه همه جانبه در کشور نیازمند توجه بیشتر به صنایع دانش بنیان هستیم.
به گزارش گیلان پیام، در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: تعامل و هم افزایی در حوزه تولید ضامن پویایی فعالیتهای صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک خواهد بود در این راستا سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان با نگاه حمایتی و با توجه به ظرفیت های موجود آمادگی خود را جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات صندوق در گیلان اعلام می نماید .
دکتر دلق پوش اظهار داشت: تعامل سازنده فعالان و متولیان صنعت الکترونیک با نهادهای متولی شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و نهادهای مؤثر در امر سیاست‌گذاری که نقش به‌سزایی در ارتقاء دانش فنی دارند می تواند در تبادل تجارب و انتقال دانش فنی طرفین پیرامون توسعه صنعت الکترونیک کشور ، کمک شایانی نماید.
وی گفت : این صندوق با ظرفیتهای خود میتواند ضمن ارتباط با سازمان صنعت ،معدن و تجارت ، خانه صنعت و معدن، نهادهای صنفی صنعت الکترونیک، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و همچنین پژوهشگاه‌ها به منظور توسعه و تجاری‌سازی دانش و رشد واحدهای فناور نسبت به تشکیل اتاق فکر، برگزاری نشست‌های مشترک و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری اقدام نماید.
متولی بخش صنعت،معدن وتجارت گیلان با بیان اینکه هر پیشرفتی قبل از هر چیز به نیروی انسانی متکی است گفت: سنگ بنای کلی توسعه و پیشرفت سرمایه انسانی است که شکر خدا کشور ، از این نعمت با ضریب هوشی مطلوب برخوردار است و در صنایع الکترونیک که ثانیه به ثانیه در سطح جهان در حال پیشرفت می باشد، مرهون نیروی انسانی متفکر و ماهر می باشد.
دکتر دلق پوش بنیان بسیاری از خدمات دهی در عصر نوین را متصل به علم الکترونیک دانست و عنوان کرد: اطلاع رسانی مناسبی از پتانسیلهای موجود نداشته ایم حالا که دولت به لحاظ اهمیت و فراگیری موضوع الکترونیک با تشکیل صندوق اقدام به حمایت ویژه از این صنعت نموده است بخش خصوصی نیز باید آستین بالا زده و از فرصت بوجود آمده و زیرساختهای موجود به نحو شایسته بهره مند شود.
این مسئول یادآور شد: امروزه هیچ کشوری در ارتباط میان صنعت و مراکز علمی و الکترونیک تردیدی به خود راه نمی‌دهد. با بررسی ریشه‌ای و تاریخی در شکوفایی اقتصادی کشورهای توسعه یافته، مشخص می‌شود که بخش عظیمی از پیشرفت اقتصادی، مدیون ارتباط مداوم و سازنده مراکز فناوری با مراکز صنعتی است.
وی با ابراز گلایه مندی از افتراق و ازهم گسیختگی در آموزش بخش تولید و تجارت، تاکید کرد: آموزشها باید هدفگذاری شده و قاعده مند باشد و نباید حلقه های جدا از هم داشته باشد .اصولا باید بدور از تشریفات به صورت کاملا عملیاتی و کاربردی در حوزه تولید و تجارت انجام شود و در این راستا لازم است، تفکرات متعالی را جایگزین تفکرات جهان سومی نموده و پرچم توسعه و تولید علم ایران در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآید.
در ادامه نشست آقای مهدی فرنیان عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) پیرامون برخی وظایف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: این صندوق وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ ترجیحی ۵ تا ١۵ درصد و همچنین صدور ضمانت‌نامه‌های معتبر، به حمایت از صنایع الکترونیک شامل صنایع ارتباطی، رایانه‌ای (اعم از نرم‌افزار و سخت‌افزار)، اتوماسیون، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی می‌پردازد.
فرنیان تصریح کرد: شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک و علاقمند به گسترش این صنعت می‌توانند از تسهیلات شرکت در نمایشگاه داخلی و خارجی، نمونه‌سازی، تولید محدود و انبوه محصول، اخذ تاییدیه داخلی و بین‌المللی و … بهره‌مند شوند/انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.