×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دکتر سالاری در نشست با دست اندرکاران صنعت چای گیلان:  رونق چای در سال‌جاری بهترین زمان برای تقویت صنعت تولید چای داخلی است

استاندار گیلان فرصت رونق چای در سال جاری را بهترین زمان برای گام برداشتن در تقویت تولید چای داخلی در یک مدت ۵ ساله عنوان کرد و گفت: در این مسیر وظایف دولت، سندیکای چای و اتحادیه چایکاران باید به وضوح مشخص باشد.

به گزارش گیلان پیام، دکتر مصطفی سالاری در نشست با دست اندرکاران صنعت چای با اشاره به اینکه حذف اختصاص ارز دولتی در محصول چای و حمایت‌های دولت منجر به رونق بازار چای شد، افزود: زمانی می توانیم این رونق را حفظ کنیم که با بهزراعی شاهد تولید برگ سبز با کیفیت تر باشیم.

وی با بیان اینکه چای با کیفیت داخلی قدرت رقابت با صنعت چای دنیا و نیز افزایش میزان صادرات را دارد، اظهار داشت: تولید چای با کیفیت اقبال عمومی مردم برای استفاده از چای تولید داخل را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رقابت میان کارخانه داران باید تقویت شود گفت: فعالیت کارخانه‌‌های تولید چای در گروی حضور با رغبت چایکاران در باغ چای است.

وی فرصت رونق چای در سالجاری را بهترین زمان برای گام برداشتن در تقویت تولید چای داخلی در یک مدت ۵ ساله عنوان کرد و گفت: در این مسیر وظایف دولت، سندیکای چای و اتحادیه چایکاران باید به وضوح مشخص باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای پایدار ماندن صنعت چای نیازمند همکاری، وفاق و همدلی درون استانی هستیم افزود: باید با ایجاد ساز و کار مناسب همچون نوع نرخ گذاری، ایجاد منابع برای آبیاری نوین و پشتیبانی از سیاست کیفی سازی، چایکاران را به چیدن برگ سبز با کیفیت امیدوار و ترغیب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در جهت حفظ صنعت چای انتظارات دست اندرکاران تولید این محصول را محقق کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.