×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد


دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار و طی آن از ۶۹ تن از اساتید منتخب دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل شد.

به گزارش گیلان پیام، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن حضور در دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۵ برنامه راهبردی خود را با چشم انداز ده سال تدوین کرد و فاز اول این برنامه در سال ۹۷ به کار خود پایان داد.
دکتر یوسف زاده چابک فاز اول برنامه راهبردی دانشگاه را ، فاز پی ریزی یک بنای جدید ذکر کرد و افزود: طی این سال ها تنها مساله ای که از مسوولان دانشگاه انتظار می رفت رفع مشکلات مالی دانشگاه بود ، اما خوشبختانه در سال ۹۷ طراز مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به حد قابل قبولی رسید و این حداقل کاری بود که مدیریت دانشگاه می توانست انجام دهد. این مهم از اولین ثمرات ( نهال سه ساله) برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی گیلان است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص آزمون الکترونیک، جزو پنج دانشگاه برتر کشور می باشد و با زیر ساخت های فراهم شده بر اساس برنامه راهبردی، توسعه الکترونیکی آموزش پزشکی به عنوان مهمترین هدف مدنظر قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر در خصوص نظام ارجاع الکترونیک جزو سه دانشگاه برتر کشور می باشد، ابراز امیدواری کرد: طی ماه های آتی، شاهد نسخه نویسی الکترونیک در استان باشیم. در این راستا، پرونده الکترونیک در راس امورات دانشگاه قرار دارد و امید است تا پایان سال شاهد محقق شدن این مهم باشیم.
وی ادامه داد : این امر در شرایطی اتفاق می افتد که همه دانشگاه های کشور به علت وضعیت اقتصادی با مشکلات مالی مواجه هستند. در این خصوص آماده کردن زیر ساخت ها کار بسیار مهمی است که همت و کمک همه اعضا هیات علمی و اساتید دانشگاه را می طلبد.
دکتر یوسف زاده چابک با بیان این که یکی از دستاوردهایی که مد نظر دانشگاه است و می تواند به عنوان یک الگو برای اداره کشور مورد توجه باشد، برند” با فکر گیلانی و توان گیلانی ” است، خاطرنشان کرد: در این زمینه پروژه های نظام ارجاع الکترونیک ( مارلیک) ، فرایند خرید متمرکز دارو و تجهیزات ( پروژه درفک)، پروژه شرکت های دانش بنیان (سپیدرود) و پروژه داشبورد گیل اوخان، به عنوان پروژه های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشند.
رییس دانشگاه شاخص ترین کار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را استقرار و راه اندازی داشبورد گیل اوخان خواند و اظهار داشت: این پروژه با فکر و دانش کارکنان دانشگاه جهت بهره مندی از هوش مصنوعی طراحی شده است. داشبورد گیل اوخان، یک نرم افزار کاربردی است که با بازیابی داده های سازمان ، کنترل و مانیتورینگ، فرآیندهای سازمان را ساده تر می کند.
وی با اشاره به تجمیع اطلاعات آماری ۱۰۴ سامانه در داشبورد گیل اوخان یاد آور شد: اما تجمیع این سامانه ها از سوی یک گروه تحلیلی آمار و طراحی داشبورد سلامت استان ، نشان دهنده یک مدیریت سازمان یافته است.
دکتر حسین همتی – معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه اظهار داشت: برگزاری متوالی جشنواره شهید مطهری در روز بزرگداشت این شهید، یادآور این امر است که طی سه دهه گذشته حرکتی در این خصوص شکل گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب هایی که دانشگاه با آن مواجه بوده همواره این رشد نسبت به سال های پیش، با همت اساتید و کارشناسان شرایط دانشگاه رو به رشد است.
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه تعداد اعضا هیات علمی دانشگاه را ۴۷۵نفر، تعداد دانشیار ۱۲۰ و تعداد استادیار دانشگاه را ۲۶۳ و ۴۵ نفر مربی عنوان کرد و از اساتید به عنوان خدمتگزاران واقعی کشور، یاد کرد.
وی در ادامه تعداد اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را که در سال جاری به رتبه دانشیاری و رتبه استادی ارتقا یافتند؛ به ترتیب پانزده دانشیار و شش استاد ذکر کرد و هم گرایی و تجمیع امکانات و دوری از انحصار طلبی را موجب ارتقا و پیشرفت دانشگاه دانست و تصریح کرد: برای ارتقای آموزش پزشکی در گیلان، تجمیع امکانات آموزشی و راه اندازی و توسعه مرکز مهارت های بالینی مد نظر است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با تاکید بر این که برای پیشرفت و ارتقا صرفا” نباید دنبال نام بود، اظهار داشت : باید دنبال اعتبار بود و فارغ از نام و اعتبار، باید به دنبال کمک به مردم بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.