×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تاکید رئیس شورای اسلامی شهر رشت ؛  فرهنگسازی و آموزش اصلی ترین مؤلفه ها در کنترل ترافیک

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اخذ گذر واژه و شروع به کار مرکز کنترل ترافیک شهر رشت از تلاش های اعضای شورای پنجم علی الخصوص در کمیسیون حمل و نقل ترافیک در این خصوص تقدیر کرد.

 

به گزارش گیلان پیام، سید امیر حسین علوی اظهار داشت: با شروع بکار این مرکز تخصصی و مجهز پلیس راهور با اتکا به تکنولوژی روز دنیا نظارت بیشتر و بهتری در کنترل ترافیک و ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی خواهد داشت که به تبع آن نظم و رعایت مقررات به میزان مطلوبی در شهر رعایت خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که اعمال قانون از طریق صدور جریمه تا حدی میتواند به بازدارنگی از تخلفات رانندگی کمک کند افزود: یقینا امروز یکی از چالش های موجود در شهر رشت مسئله ترافیک است که باید با نگاهی کارشناسی از مجموع علوم مرتبط با آن از علم ترافیک تا روانشناسی و جامعه شناسی با شناخت صحیح از عوامل مؤثر، برای آن بهترین راهکار را اتخاذ کرد.

رییس شورا با اشاره به ایجاد رینگ ها و خیابانهای شهری در نقاطی که با چالش ترافیکی درگیر هستند، تصحیح وضعیت آسفالت شهر و اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی از قبیل ایجاد طرح های ترافیک در محدوده های پرحجم ترافیکی به عنوان بخشی از راهکارهای برون رفت از این معضل، بهترین و تاثیرگذارترین راه حل را آموزش صحیح به رانندگان و نهادینه ساختن فرهنگ رانندگی و ترافیک از سنین پایه در مهدهای کودک و مدارس دانست.

علوی با بیان این مطلب که صدا و سیما، آموزش و پرورش و سایر مراجع فرهنگ ساز و پرورشی فعال در جامعه که از مخاطبین مناسبی برخوردار میباشند، میتوانند به بهترین شکل ممکن در این حوزه تاثیرگذار باشند خواستار جدیت در بحث آموزش در سنین پایه با استفاده از برنامه های جذاب و تاثیرگذار برای کودکان در این حوزه شد.

وی در پایان با ذکر این موضوع که به مناسبت ماه مبارک رمضان اعمال قانون و صدور جریمه دوربین های ثبت تخلف پس از پایان عید فطر و از روز ۲۷ خرداد آغاز میشود از شهروندان خواستار عنایت ویژه به این موضوع، رعایت مقررات و قوانین و همکاری با پلیس خدمتگذار شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.