×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اولین دوره مشترک امداد و نجات و جوانان/دوره آموزشی و بازآموزی تخصصی حوادث جاده ای

هلال احمر

دوره آموزشی و باز آموزی تخصصی  نجات در حوادث جاده ای  با حضور۶۲ تن از  معاونین امداد ونجات و  جوانان هلال احمر سراسر کشور در اردوگاه مهر بندر انزلی در سه روز متوالی برگزار می شود.به گزارش گیلان پیام ،دکتر چرخساز ریاست سازمان  امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشوردر افتتاح این دوره گفت : با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی هلال احمر بحث امداد و نجات و حضور فعال در حوادث و سوانح می باشد این سازمان با آموزشهای مستمر و به روز برای مدیران ، کارکنان و اعضای خود تلاش می کند تا آمادگی خود را در تمامی  زمینه های  امدادی افزایش دهد .

ریاست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود : آموزش همگانی امداد و نجات به عهده هلال احمر است که این سازمان همه ساله با فراخوان علاقه مندان و ایجاد بستر مناسب  با برگزاری دوره های عمومی و تخصصی امدادی تلاش می کند تا به نقطه مطلوب برسد .وی تصریح کرد  : مدیران و کارکنان هلال احمر بعنوان کسانی که زمان حوادث در صف اول خدمت رسانی می باشند باید بتوانند با حضور و با افزایش توان و علم امدادی به صورت عملی و تئوری خدمات خوبی را به حادثه دیده گان افزایش دهند.

سعید متانی معاون آموزش و برنامه  ریزی سازمان امداد و نجات نیز در ادامه گفت : این سازمان بیش از ۱۵ دوره تخصصی ویژه مدیران ، کارکنان تمامی  امدادگران  سطوح مختلف برگزار می کند  تا بتواند گامی موثر در ارتقاء آموزش های امدادی و افزایش مهارت اعضا و کارکنان خود بردارد .

وی افزود : همه ساله دوره های تخصصی متعد ی با حضور امدادگران پایگاههای جاده ای برگزار می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته فراگیری این آموزشها به صورت مستمر و به روز  برای مدیران و  کلیه کارکنان و اعضای هلال احمر جزو الویت های این سازمان می باشد که هدف آن افرایش توان و مهارت امدادی جهت حضور مطلوب و موثر در حوادث وسوانح طبیعی می باشد .   

 دکتر خصوصی ثانی گفت : حوادث جاده ای در کشور همه ساله خسارات جانی و مالی را به خانواده های  زیادی تحمیل می کند که یکی از راههای  پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر  آموزش به روز  در   نحوه برخورد صحیح در دقایق اولیه حادثه  با مصدوم می باشد  و هلال احمربعنوان یک سازمان مردم نهاد   نقش مهمی در  نهادینه کردن آموزشهای صحیح امدادی در رده های سنی مختلف  و کاهش اثرات منفی حوادث دارد .

وی تصریح کرد : هلال احمر با آموزش های امدادی  در تمامی سطوح تلاش می کند فرهنگ خود امدادی را در عموم مردم نهادینه کند تا  هر فرد  یا  خانواده ای در هنگام بروز حوادث بتواند با اطمنیان خاطر و استفاده از تجربیات و علم خود بهترین برخورد را با حادثه داشته باشد .

وی افزود : درراستای تحقق اهداف بلند مدت آموزشی و  کاهش  خسارات حوادث ترافیکی این جمعیت اقدام به برگزاری دوره آموزشی و بازآموزی تخصصی نجات ویژه معاونین امداد و نجات و جوانان که دو بخش مهم در جذب عموم مردم و ساماندهی آنان همچنین آموزش اعضای جمعیت با روشهای استاندار و به روز را عهده دار هستند را برگزار می نماید .

دکتر خصوصی ثانی گفت : در این دوره  مباحث تئوری و عملی جاده ای  توسط مربیان برجسته کشوری و استانی در سه روز متوالی آموزش داده می شود  و شرکت کننده گان پس از قبولی در امتحان تئوری و عملی گواهی نامه دریافت می کنند ./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.