×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان :نقد منصفانه باید بازتابی اصلاحی ارائه دهد

 

استاندار گیلان نقد منصفانه را رسالت مهم خبرنگاران و عاملی در مسیر اصلاح امور خواند و تصریح کرد: نقد منصفانه باید همراه با توجه به ظرفیت های مثبت باشد و بازتابی اصلاحی ارائه دهد.

به گزارش گیلان پیام، مصطفی سالاری در دیدار با مدیران مسئول روزنامه های محلی با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی اظهار داشت: تعدد نشریات،پایگاه ها و کانال های خبری در گیلان موجب تسریع در روند اطلاع رسانی در تمامی لایه های اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه ها و روشنگری آنها از رویدادهای استان موجب پاسخگویی هرچه بیشتر مسئولان است،تصریح کرد: گسترش شبکه های مجازی و الکترونیک در کنار سهولت بخشی برای دسترسی عموم مردم به اخبار و اطلاعات، مشکلاتی را پیش روی نشریات چاپی قرار داده است.

سالاری اثرگذاری فعالیت در حوزه مطبوعات و رسانه را وابسته به کیفیت کار دانست و افزود: در جهت حمایت از رسانه های معتبر چاپی به زودی طرحی به اداره ها و سازمان های دولتی برای دریافت اشتراک بر اساس نیازمندی های دستگاه ارائه می شود.

وی نقد منصفانه را رسالت مهم خبرنگاران و عاملی در مسیر اصلاح امور خواند و تصریح کرد: نقد منصفانه باید همراه با توجه به ظرفیت های مثبت باشد و بازتابی اصلاحی ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به بیان موضوعات توسعه محور استان اشاره کرد و گفت: کشاورزی،صنعت و گردشگری می تواند رونق و اشتغال استان را افزایش دهد.

وی افزود: سطح زیر کشت در گیلان رقم قابل توجهی را نشان می دهد اما عدم بهره وری صحیح امکان توسعه و باروری استعداد در این بخش را با کاهش مواجه کرده است.

سالاری علاوه بر نوسان های اقتصادی ،عدم مدیریت صحیح را از مشکلات صنایع در گیلان خواند و گفت: بهره گیری از فناوری های ارزان قیمت،بررسی طرح های موفق در دیگر کشور ها و توسعه سطح دانش کارکنان می تواند رشد صنایع داخلی را به همراه داشته باشد.

استاندار گیلان افزود: قانون های پراکنده و جدا از هم در کنار نگاه سلیقه ای برخی دستگاه ها بر رکود صنایع دامن زده و کاغذبازی های اداری انگیزه سرمایه گذاری را کاهش داده است.

وی در بحث گردشگری به ظرفیت های طبیعی و تاریخی گیلان و امکان سرمایه گذاری در جهت بهبود اشتغال و اقتصاد استان اشاره و یادآور شد: اگر توسعه این صنعت بدون برنامه ریزی و زیرساخت دنبال شود ،گردشگری به عامل تخریب استان تبدیل می شود.

سالاری با اشاره به اینکه ۳۲ محور در گردشگری تعیین شده که تنها یک محور به بومگردی اختصاص یافته تصریح کرد: توسعه بومگردی امکان حفظ طبیعت در کنار اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستایی را افزایش داده و توسعه پایدار گردشگری را به دنبال دارد.

استاندار گیلان در پایان افتتاح شبکه ریلی استان و تسهیل سفر برای کشورهای همسایه گیلان را فرصتی برای توسعه گردشگری داخلی خواند و افزود: معرفی داشته ها و ظرفیت ها باید مورد توجه فعالان عرصه رسانه قرار گیرد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.