×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون استاندار گیلان: از طرح‌های ممتاز در حوزه فنآوری اطلاعات حمایت می‌کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان گفت: کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استانداری گیلان از ایده های خلاقانه و طرح های ممتاز در حوزه فنآوری اطلاعات حمایت می کند.
به گزارش پیام، کیمیا تنهایی در نشست بررسی مشکلات ، موانع و راهکارهای بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: سرعت بخشی به توسعه دانش فنی، تربیت افراد متخصص، پرداختن به تولید محتوای دیجیتال و ارتقاء سطح کیفی خدمات و هوشمندسازی آن از ضرورت های مهم در جهت تحقق توسعه پایدار هر کشور است.
وی با بیان اینکه توجه به فناوری‌های نوین تنها به مفهوم پیاده‌سازی این دانش حرفه ای نیست، تاکید کرد: باید بتوان نقش چند وجهی در کاربری این فناوری‌ها تعریف کرد.
وی افزود: بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت و الزامی برای تعالی و توسعه پایدار است.
تنهایی فناوری اطلاعات را مهمترین عامل افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در چرخه اشتغال ، تولید و مدیریت سرمایه گذاری دانست و گفت: ساده سازی جریان اطلاعات بین واحدهای مختلف و پشتیبانی قوی برای مدیریت کیفی خدمات از دیگر دستاوردهای توسعه فناوری اطلاعات است‌.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با بیان اینکه تعدد سامانه های متمرکز در بخش دولتی مشکلاتی را همچون صرف هزینه گزاف جهت خرید، زمان طولانی برای ثبت اطلاعات و تحمیل کار مازاد به نیروی انسانی در پی دارد، بر لزوم تهیه و تدوین سامانه ای جامع با درنظرگرفتن نظرات کارشناسان امر و متصدیان انجام امور تاکید کرد.
وی بازاریابی و معرفی محصولات حوزه فناوری اطلاعات را نیازمند ارائه توجیه کاربردی جهت اقناع جامعه هدف دانست و گفت: امروز رقابت برای ارائه کالا یا خدمات با توان چند وجهی امر ضروری است.
تنهایی با بیان اینکه گیلان ظرفیت ممتازی در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد، خاطرنشان کرد: کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استانداری گیلان از ایده های خلاقانه و طرح های ممتاز در این حوزه حمایت می کند.
معاون استاندار گیلان طراحی سامانه جامع اطلاعات مشاوران فناوری اطلاعات استان را نیازی در این بخش دانست و یادآور شد: متخصصان بومی استان در حوزه فناوری اطلاعات باید با شناسایی ظرفیت ها و نیازمندی های استان، نسبت به ارائه راهکارهای توسعه محور اقدام کنند.
گفتنی است در این نشست فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به بیان نظرات، پیشنهادات و خواسته های خود پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.