×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان: ارائه خدمت به بیش از ۶ هزار نیازمند از طریق مراکز نیکوکاری


طی ۶ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۷۴۲ خانوار از نیازمندان و اقشار آسیب پذیرجامعه از طریق مراکز نیکوکاری سطح استان به‌صورت نقدی و غیر نقدی و خدمات کمک دریافت کرده‌اند که این کمک‌ها توسط نیکوکاران تأمین‌شده است.

به گزارش گیلان پیام، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی مردم نیکوکار استان به نیازمندان گفت: مراکز نیکوکاری باهدف واگذاری امور خیریه به مردم، سرعت بخشیدن رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به نیازمندان ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.
وی ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در کمک به نیازمندان را ازجمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات از طریق مراکز نیکوکاری از پراکنده‌کاری جلوگیری و انسجام و هماهنگی برای رفع نیازهای محرومان را به دنبال دارد.
اهرابی به کمک ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۳۶۵ هزارتومانی نیکوکاران به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری استان اشاره کرد و ادامه داد: این کمک‌های به‌صورت نقدی و غیر نقدی و ارائه خدمات بوده که برای رفع مشکلات ۶ هزار و ۷۴۲ خانوار از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه هزینه شد و میزان کمک‌ها هم به نسبت مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه کمک‌های مردم به مراکز نیکوکاری ۷۷۵ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان به‌صورت نقدی و چهار میلیارد و ۷۰ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان هم به‌صورت غیر نقدی بوده است افزود: یک میلیارد و ۴۵۷ هزار تومان هم در قالب ارائه خدمات به نیازمندان کمک شده است.
وی ساختار مراکز نیکوکاری رامتشکل از هیئت‌امنای مساجد محل، امام جماعت مساجد و نیکوکاران و معتمدین محل دانست و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری زمینه ارتباط بی‌واسطه خیران هر محله با نیازمندان همان محدوده را فراهم می‌کند و نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور،کمک و شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله را به دنبال دارد.
اهرابی از فعالیت ۱۰۵ مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه‌اندازی شده است که طبق برنامه تعداد مراکز نیکوکاری در گیلان باید به ۲۵۶ مرکز افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: تعامل و تفاهم با خیریه‌ها، مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومین در بخش‌های مسکن، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، معیشت برنامه‌ریزی برای جذب حامی برای ایتام ومحسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.