×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

پسماند

مرتضی عاطفی: برای دستیابی به شهری دور از زباله و آلودگی­ ها، نیازمند نگرش و همت همه جانبه از سوی شهروندان رشت هستیم.

به گزارش گیلان پیام ،امروزه با رشد جمعیت و بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته است و کاهش تولید پسماند امری ضروری است. یکی از بخش های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری می باشد که در کلیه مراحل مدیریت پسماند یکی از کلیدهای دستیابی به موفقیت، آگاهی و مشارکت شهروندان می باشد. از آن جا که کنترل شهروندی، عالی ترین سطح مشارکت است و شهروندان را در تصمیم گیری کلان شهری دخالت می دهد، می توان با شناخت چنین مشارکتی موفقیت مسوولین را در فرهنگ سازی شهروندان در اجرای طرح مدیریت پسماند موفق دانست.

مرتضی عاطفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نیز با توجه به این مقدمه اظهار داشت: برای دستیابی به شهری دور از زباله و آلودگی­ ها، نیازمند نگرش و همت همه جانبه از سوی شهروندان رشت هستیم.

عاطفی با بیا ن این موضوع که، سازمان مدیریت پسماند به تنهایی قادر به تامین رفت و روب که به ­واسطه پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری رشت انجام می­شود، نیست، اظهار داشت: نیازمند مشارکت و همکاری همه افراد جامعه شهری در این خصوص می­باشیم.

وی گفت: کارشناسان این سازمان در حال بررسی، طراحی و مکان ­یابی جهت استقرار سطل های زباله شهری با ظاهری متناسب که زیبایی بصری نیز در آن لحاظ شده باشد، هستند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: برای رفع مسایل و مشکلات در حوزه پسماند، در صدد بهره گیری از مشارکت­ های مردمی و انجمن­های مردم نهاد هستیم و این امر همواره در تمامی زمینه های مدیریت شهری، به شکلی مشکل گشا بوده است.

وی ادامه داد: چنانچه بتوانیم با استفاده از مشارکت مردمی در مبحث پسماند، موضوع تفکیک از مبدا را عملی کنیم، اهدافمان را به شکل استفاده از سرمایه گذاری بهتر، ساماندهی خواهیم نمود./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.