×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان:  مدیریت مصرف، تمام ناشدنی و یک ضرورت انکار ناپذیر است

سرپرست، معاونین و مدیران شرکت برق منطقه ای گیلان در دیدار با حضرت آیت الله حاج رسول فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت
به گزارش گیلان پیام،حضرت آیت الله حاج رسول فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت در دیدار با سرپرست، معاونین و مدیران شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: متولیان و کارکنان شرکت برق، روشنی بخش خانه های مردم هستند و با توجه به اینکه امروزه مردم زندگی خود را برمبنای سیستم جدید پایه گذاری کرده اند و استفاده از انرژی برق بسیار مهم است، باید تلاش کنند تا برق مطمئن و پایدار را برای مردم شریف تامین کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به خدمات ارائه شده پس از انقلاب اسلامی گفت: اگرچه ایران در سد سازی، تولید و توزیع برق یکی از موفق ترین کشورهای دنیا است و این امر جزء افتخارهای نظام اسلامی محسوب می شود، اما در مصرف انرژی برق جایگاه بالایی را در دنیا را دارد و نباید نسبت به استفاده بهینه ازبرق بی تفاوت باشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به انجام خوب کارها و وظایف توسط کارکنان شرکت برق منطقه ای گیلان،گفت: انتظار می رود متولیان برق در کنار تاسیسات و تجهیزات برق ، اطلاع رسانی دقیق و جامعی را در خصوص استفاده بهینه از انرژی برق داشته باشند. همچنین همه مسئولین باید در آموزش استفاده بهینه از انرژی برق کوشا باشند.
« بهمن داراب زاده » سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان در این دیدار گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان با ابتکارات و موفقیت های کسب کرده در بخشهای فنی، مالی، فرهنگی، جزء شرکت های برتر در سطح کشور است که این موفقیت و دستاورد از وظائف کارکنان شرکت بوده و خدمت به مردم را افتخاری برای خود می دانیم و به آن می بالیم.
داراب زاده با اشاره به تفاوت های انجام کار و فعالیت در استان گیلان با سایر استان ها، گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه استان گیلان و ارزش بالای زمین های حاصلخیز کشاورزی، احداث تاسیسات برقی در این استان با سختی ها و مشکلات منحصر به فردی همراه بوده و بعضا روند اجرای پروژه های ما را تحت تاثیر قرار می دهد. به عبارتی برای اجرای هر پروژه در هر نقطه از استان، وجود زمین های کشاورزی، باغات ، شالیزار ها ، منابع طبیعی و مراتع، نوعی محدودیت و تاخیر در اجرای پروژه ها را ایجاد می کنند.
وی افزود: این محدودیت ها و موانع از یک طرف و از سوی دیگر تعهد به نظام برای اجرای پروژه ها در راستای پاسخگویی به مردم شریف و عزیز ایران اسلامی از جمله مواردی است وجود دارد وما تمام سعی و تلاش خود را می کنیم ضمن رعایت حق و حقوق مردم که در واقع ولی نعمتان ما هستند ، پروژه ها را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی و عملیاتی کنیم.
سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به پیک بار سال گذشته که در شهریور ماه اتفاق افتاد، گفت: اوج مصرف انرژی برق در سال گذشته در سوم شهریور ماه اتفاق افتاد که واقع شدن پیک بار در شهریورماه دور از انتظار بود چرا که معمولا پیک بار در تیرماه یا مردادماه اتفاق می افتاد.
وی افزود: این امر که بطور حتم متاثر از تغییر اقلیم است، بیانگر استمرار و تداوم مدت زمان گرما بوده و باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت بگیرد تا غافلگیر نشویم.
داراب زاده با اشاره به مجموعه اقدامات شرکت برای عبور از پیک بار امسال، گفت: در راستای افزایش ظرفیت پست ها، تقویت شبکه و افزایش ضریب پایداری در مناطق: آستانه، لشت نشاء ، انزلی، لوشان، هشتپر و تولم شهر که در تامین برق مشترکین محترم با مشکلاتی مواجه بودند پروژه های خوبی را با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اجرا کرده و یا در حال اجرا و در دست اقدام داریم.
وی افزود: در مرکز استان و در شهر رشت نیز پروژه بزرگ پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت غرب رشت در روستای پس ویشه را در دست اقدام داریم که هم ازحیث اهمیت و جایگاه وهم از نظر میزان سرمایه گذاری با حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ، جزء بزرگترین پروژه های استان گیلان می باشد. البته احداث پست ۶۳/۲۰ کیلولت سلیمانداراب رشت که نقش مهمی در تامین برق این منطقه دارد را نیز در دست اجرا داریم.
داراب زاده با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از برق بخصوص در این ایام از سال، گفت: از حضرت عالی به عنوان نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت درخواست داریم که با تبیین موضوع مدیریت مصرف و تاکید، توصیه و سفارش به استفاده بهینه از انرژی برق در مجالس، منابر و تریبون نماز جمعه که بسیار تاثیرگذار می باشد، کارکنان صنعت برق را در خدمات رسانی بیش از پیش به هم استانی های عزیز کمک و یاری نماید./انتهای پیام
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف، تمام ناشدنی و یک ضرورت انکارناپذیر است، افزود: هدف از مدیریت مصرف و مشارکت مشترکین محترم در این امر، نه تنها مصرف نکردن بلکه کم مصرف کردن نیز نیست و هدف اصلی استفاده صحیح، منطقی و بجا از نعمت برق می باشد.
سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان در باب اهمیت استفاده بهینه از انرژی برق گفت: اگر ۲۰ میلیون نفر از جمعت ۸۰ میلیونی ایران، هر کدام در استفاده از یک لامپ یا یک وسیله کم مصرف ۵۰ واتی صرفه جویی نمایند ، ۱۰۰۰ مگاوات صرفه جویی خواهیم داشت. در واقع به اندازه یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی که هزینه احداث آن ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان است صرفه جویی کرده ایم. اهمیت این موضوع زمانی آشکارتر خواهد شد که بدانیم به همین مقدار سرمایه هم برای بخش انتقال برق نیروگاه و توسعه شبکه توزیع نیاز خواهیم داشت.
وی افزود: این حجم سرمایه گذاری سرسام آور، فقط برای یک بازه زمانی کوتاه مدت و برای چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعات از سال که کمتر از ۴ درصد طول یک سال می باشد هزینه می شود و برای سایر ایام مصرف کشور تقریبا نیمی از این مقدار اوج آن در تابستان می باشد.
داراب زاده در پایان گفت: به عنوان یک عضو کوچک در صنعت برق کشور شهادت میدهم که کلیه همکاران تمامی توان و همت خود را مصروف خدمت رسانی و تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم شریف کرده و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.