×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رشت شهر اولین ها در قطار شهری خواهد شد

 

 

نشست بررسی پروژه قطار شهری(تراموا) با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سرپرست شهرداری رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت، شرکت مشاور و هیئت سرمایه گذاری از کشور چین در سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام،علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: مسیر ترامو از زمین هایی می گذرد که متعلق به دولت بوده و این موضوع در استانداری مطرح شده و می توان با تعامل برخی از این زمین ها را به شهرداری واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی شهرداری امید است بتوانیم از ظرفیت کمک های دولتی و به ویژه دکتر نوبخت برای سازه های پروژه قطار شهری بهره مند شویم.

حسین رجب صلاحی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این جلسه اظهار داشت: رشت اولین شهری است که بحث تراموا به صورت پایلوت در آن اجرا خواهد شد.

رجب صلاحی با اشاره به اینکه ۹ شهر کشور خطوط مترو دارد و ۵ شهر از این ۹ شهر در حال بهره برداری از خطوط مترو هستند بیان کرد: آغاز اجرای پروژه مترو در برخی از شهر ها شاید از ۱۸ سال پیش آغاز شده است.

وی اذعان داشت: اگرچه اجرای پروژه قطار شهری پرهزینه است ولی پس از بهره برداری سرمایه هزینه شده بازگشت خواهد داشت و همچنین تراموا موجب کاهش ترافیک، آلودگی هوا و از طرفی بهبود زیبایی شهر می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: اجرای پروژه مهم قطار شهری در رشت می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی رشت در این جلسه با قدردانی از زحمات سرپرست شهرداری رشت، ریاست سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری و مدیر پروژه قطار شهری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در شورای پنجم قطار شهری را برای مردم رشت به بهره برداری برسانیم.

عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه شورای پنجم چندین پروژه مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است مطرح کرد: یکی از این پروژه های مهم پروژه تراموا است.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه شهر رشت همواره به شهر اولین ها معروف بوده است خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای پروژه قطار شهری اولین های دیگری به رشت اضافه شود.

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای اسلامی رشت در این جلسه تاکید کرد: اگر پروژه تراموا اجرایی نشود رشت در دو سال آینده به پارکینگ تبدیل خواهد شد.

وی توسعه حمل و نقل عمومی را بهترین راه برای کاهش ترافیک دانست و یادآور شد: تراموا یکی از بهترین روش ها برای توسعه حمل و نقل عمومی است.

در ادامه جلسه نیز حسن نژاد رئیس هیئت مدیره شرکت اریکو، شمسی مدیرعامل شرکت به رو تهران و هیئت چینی گزارشی از برنامه های خود برای راه اندازی موفق پروژه تراموا ارائه دادند.

حسن نژاد رئیس هیئت مدیره شرکت اریکو با اشاره به اینکه این شرکت ۲۰ سال سابقه کار دارد گفت: تمام ماشین آلات شرکت ما اروپایی بوده و ۵ خط تولید داریم.

وی از تدوین پروپوزال قطار شهری برای رشت خبر داد و گفت: در این پروپوزال رنگ واگن، نوع واگن و … مشخص خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، هیئت چینی، اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی رشت، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت، مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت، محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری، سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه حوزه شهردار و جمعی از مشاوران پروژه حضور داشتند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.