×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس ‌کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت خبر داد:  تصویب افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی های درون شهری

 

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به تصویب افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی های درون شهری گفت: کرایه تاکسی های درون شهری پس از سال ۹۵ تا کنون افزایش نداشته و این اقدام در راستای توجه به حقوق رانندگان تاکسی درون شهری انجام شده است.

به گزارش گیلان پیام، اسماعیل حاجی پور با اشاره به اجرایی شدن افزایش ۲۰ تصویب درصدی نرخ کرایه تاکسی درون شهری با موافقت اعضای شورای شهر رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی در این بخش اعمال نشده بنابراین در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی نرخ در این حوزه موافقت شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی از مجاری مختلفی عبور کرده است تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف و انجام هماهنگی های لازم با استانداری، فرمانداری و ستاد تنظیم بازار پیشنهاد افزایش ۳۶ درصدی کرایه تاکسی درون شهری مطرح شد که با در نظر گرفتن حقوق شهروندی و بر اساس سیاست های دولت با ۲۰ درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی درون شهری موافقت شد.

حاجی پور به اجرای طرح محدودیت ترافیکی در برخی از نقاط رشت اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای رونق بخشیدن به بازار رشت اجرایی می شود و با توجه به اینکه پیش از این هیچ خودرویی اجازه ورود به بافت مرکزی شهر را نداشته پس از این اقدام ، تردد خودروها بر اساس پرداخت هزینه ورود به طرح ترافیکی امکانپذیر می شود.

وی با اشاره به فروش طرح محدوده ترافیکی افزود: فروش طرح از صیقلان تا میدان شهدای ذهاب و از حاجی آباد به سمت مرکز شهر انجام می شود و در تلاشیم تا این اقدام در مسیر شریعتی به سعدی نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه بازاریان، کسبه و افراد ساکن در بخش اجرای طرح ترافیکی به صورت رایگان در این محدوده تردد می کنند بیان کرد: بازاریان و افراد ساکن در این محدوده که هیچ راهی بغیر از این مسیر ندارند به صورت رایگان عبور و مرور می کنند.

وی افزود: همچنین عبور و مرور جانبازان، معلولین، تاکسی داران و مینی بوس های عمومی نیز در این محدوده طرح ترافیکی به صورت رایگان انجام می شود.

حاجی پور به شرایط خرید طرح ترافیکی در رشت اشاره کرد و گفت: رانندگانی که قصد عبور و مرور در این محدوده ترافیکی را دارند می توانند به صورت اینترنتی و یا با مراجعه به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نسبت به خرید طرح اقدام کنند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.