×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:  صنعت نساجی در گیلان یکی از مهمترین بخشهای اشتغال زا است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور، پایداری و پویایی صنایع را ضروری دانست و گفت: صنعت نساجی در گیلان دارای قدمتی طولانی و یکی از مهمترین بخشهای اشتغال زا است.

به گزارش گیلان پیام، در آستانه ایام فرخنده دهه فجر، رئیس سازمان در ادامه بازدیدهای دوره ای خود از واحدهای صنعتی، از شرکت تولیدی ریسندگی گیلان در راستای بررسی و رفع موانع تولید بازدید به عمل آورد.

فرهاد دلق پوش با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور، پایداری و پویایی صنایع را ضروری دانست و گفت: صنعت نساجی در گیلان دارای قدمتی طولانی و یکی از مهمترین بخشهای اشتغال زا است. این صنعت ریشه دار در کشورهای توسعه یافته در میان نیازهای اساسی اقتصادی در درجه سوم اهمیت پس از موادغذایی و مسکن قرار دارد و نقش بالایی در ایجاد ارزش افزوده ‌ صنعتی و افزایش صادرات غیر نفتی ایفاء می‌کند.

وی میزان سرمایه گذاری ارزی برای ایجاد یک شغل در صنعت نساجی در مقایسه با مابقی صنایع را  بسیار پایین ارزیابی کرد و اظهار داشت: رشد صنعت نساجی مورد توجه جدی ماست از این رو جهت حمایت از این صنعت، سازمان صمت استان آمادگی دارد با تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش از بار مشکلات این شرکت بکاهد.

دلق پوش پیرامون تاثیر فعالیت مدیران باتجربه در حوزه تولید، گفت: شرکت های تولیدی نیازمند مدیران با تجربه و رهبران بزرگ هستند و بدون علم به اینکه این مدیران چه ویژگیها و مهارت هایی باید داشته باشند، کشور در معرض خطر عدم توسعه  صنعتی روزآمد قرار می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: تولیدکنندگان مدعی با تولید کنندگان واقعی متفاوتند, تولید کنندگان واقعی در شرایط سخت تحریم، فرصت ایجاد کرده و به توسعه صنایع خود می پردازند و با طرح های توسعه ای سعی در ارتقای بهره وری تولیدات خود خواهند بود، در حالی که تولید کننده مدعی با فراهم نمودن شرایط تجملی و افزایش هزینه های جانبی عملا در مسیر رکود گام برمی دارند.

متولی بخش صنعت، معدن وتجارت گیلان افزود: توسعه صنایع نساجی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا، موجبات توسعه اقتصاد و ارتقای بهره وری سایر بخش های تولیدی در کشور را نیز فراهم می آورد و لذا با تکیه بر آن می توان به توسعه صنعتی و اقتصادی لازم دست یافت.

دلق پوش فعالیت های نوآورانه و خلاقانه از نقاط قوت و بهره مندی از فرصتهای موجود در حوزه صنایع نساجی را از مولفه های مثبت این عرصه برشمرد و عنوان کرد: وجود مدیران با تجربه و متخصص در شرکت ریسندگی گیلان، وجود بازارهای رو به رشد داخلی و منطقه ای می تواند تحریمهای خصمانه را خنثی نماید.

وی گفت: صنعت نساجی یکی از صنایع پیشرو و بزرگ کشور محسوب می شود اما با وجود مزیت های بیشماری که در رشد و تحول اقتصادی دارد؛ بسیاری از واحدهای نساجی در حال حاضر با حداقل ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند و مشکلات و موانعی که پیش روی آنها قرار گرفته است باعث شده نه تنها تولیدکنندگان این صنعت در توسعه فعالیت خود دچار تردید شوند، بلکه سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی نیز تمایل چندانی به ورود در این حوزه نشان ندهند.

در پایان بازدید، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صمت با ایجاد بستر  مناسب جهت توسعه صنایع نساجی در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش و تسهیل در صدور مجوز طرحهای توسعه از هیچ گونه کمک و حمایت جهت پویایی صنایع تولیدی مضایقه نخواهد کرد./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.