×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دومین جلسه اتاق شکوفایی شهری شهر رشت برگزار شد

دومین نشست اتاق شکوفایی شهر رشت با حضور جمعی از مدیران و فرهیختگان این شهر در ساختمان ساعت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، در این نشست علاوه بر مسعود نصرتی شهردار رشت، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، محمدحسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری، اسماعیل حاجی پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از فرهیختگان و مدیران شهررشت حضور داشتند.

در دومین نشست اتاق شکوفایی شهررشت، دکتر نصرتی با قدردانی از حضور فرهیختگان و نخبگان و اشاره به تاثیر این قشر در رونق و شکوفایی شهر رشت بر تشکیل سریع کارگروه ها تاکید کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه نیازمند ساده سازی کار هستیم افزود: اگر اعضای این اتاق تصور کنند که با یک کلاف سردرگم و گرفتاری بزرگ مواجهند شرایط ادامه کار مهیا نخواهد شد.

وی بر ضرورت حمایت از سرمایه گذار و مهیا نمودن شرایط اجتماعی تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت: در بودجه ۹۷ تقاضای بودجه ۱۱ میلیارد تومانی برای آفرینی شهری داریم و در موارد بسیاری سرمایه گذار مشارکت خواهد داشت.

مسعود نصرتی در ادامه گفت: این کارگروه ها با پوشش همدیگر برای تحقق یک برنامه چشم انداز استانی با فراهم کردن ردیف های بودجه ای مناسب همچون قطعات پازل در توسعه شهر گام برخواهند داشت.

شهردار رشت از تشکیل دبیرخانه اتاق شکوفایی در روزهای آتی خبر داد و افزود: از فرهیختگان تقاضا می شود تا در جلسه بعد تکلیف اتاق و کارگروهها مشخص شود.

 

وی از انتخاب رئیس و نایب رئیس کارگروه های اتاق در جلسه بعد و صدور ابلاغ ها خبر داد.

دکتر نصرتی همچنین از وجود طرح های متعدد در حوزه های مختلف شهری خبر داد و اذعان داشت: مشارکت نخبگان با مدیریت شهری در اجرای طرحها نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

محمد حسن عاقل منش طی سخنانی اذعان داشت: به منظور پرهیز از موازی کاری، شورای اسلامی شهر رشت این آمادگی را دارد تا در این اتاق مشارکت جدی داشته باشد و در کمیسیون های مربوطه از این نظرات به منظور هم افزایی بیشتر بهره مند شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت همچنین بر یادآوری دبیرخانه اتاق شکوفایی به اعضای شورا برای حضور فعال تر تاکید داشت.

فاطمه قدیمی نیز ضمن تاکید بر ضرورت اولویت بندی موضوعات، در بخش دیگری از سخنان خود فرهیختگان حاضر در این نشست ها را از داشته های ارزشمند شهر رشت دانست.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به ارتقای افق دید نخبگان و حاضرین اذعان داشت: ما فرصتی با عنوان شهر خلاق رشت ایجاد کردیم لذا شایسته است تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

متین عاشوری با بیان اینکه در نشست اول بیانیه چشم انداز مطالعات و دستاوردهای شهرداری رشت جمع و عنوان شد گفت: در نشست گذشته ۳۴ نفر فرم های اخذ پیشنهادات و راه حل های خبرگان و نخبگان شهر را تکمیل کردند.

سرپرست مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت افزود: با تطبیق چشم انداز شهر رشت در افق ۱۴۰۴ و نشست های اتاق شکوفایی به استخراج نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خواهیم پرداخت.

رضا ویسی نیز با قدردانی از مشارکت فرهیختگان رشت به نقش تعیین کننده این قشر در تحقق توسعه پایدار در رشت اشاره کرد و گفت: این اداره تمام تلاش خود را برای استفاده از راهکارهای ارائه شده به کارخواهد بست.

رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت شناسایی ابعاد شاخص شکوفایی و تعداد و نام کارگروهای پیشنهادی از اهم برنامه های امروز اتاق شکوفایی اعلام کرد.

ویسی تصریح کرد: بحث شاخص شکوفایی شهری یکی از کارهای اصلی برای تببین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. شاخص شکوفایی دارای ۶ بعد بهره وری، توسعه زیرساختها، کیفیت زندگی، پایداری زیست محیطی، انسجام اجتماعی و برابری حکمرانی شهری و قانونگذاری است.

رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت در خصوص کارگروههای ذیل اتاق شکوفایی تصریح کرد : از ۳۴ نفر ۱۹ نفر با برگزاری ادامه نشست ها در همین روز پنجشنبه و در این ساعت موافق بودند.

رضا ویسی از تشکیل ۴ کارگروه در این اتاق خبر داد و گفت: هر هفته یکی از این ۴ کارگروه جلسه برگزار خواهد کرد و در هفته چهارم نتایج این کارگروهها در جلسه چهارم بیان خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.