×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
در نشست خبری شهردار رشت مطرح شد:  احداث تفرجگاه آبی در رشت

%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c

نشست خبری شهردار رشت از سلسله نشست‌های رسانه‌ای مدیر ارشد شهری رشت با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم، دکتر مختار جباری مشاور عالی شهردار ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از فعالان عرصه خبر و رسانه عصر در ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، در ابتدای این نشست فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل  شهرداری رشت با قدر دانی از همراهی اصحاب رسانه در راستای توسعه شهری اظهار داشت: از آنجایی که شهر یک موجود زنده است، هر اتفاقی که در این شهر می‌افتد نباید از نگاه تیزبین رکن چهارم دموکراسی دور بماند. 
وی افزود: این نشست از سلسله نشست‌های ادواری شهردار رشت با اصحاب رسانه است که هردو ماه یک بار برگزار می‌شود. 

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری رشت مشتاقانه پذیرای نکات و نقطه نظرات اصحاب رسانه در راستای بهبود فضای شهری وبرندسازی رشت هستند. 

دکتر سید  محمد علی ثابت قدم نیز با اظهار خرسندی از حضور خود در جمع اصحاب رسانه گفت: سیستم مدیریتی شهر در همسویی با خبرنگاران سعی در ارتقا کیفیت خدمات، توسعه واقتصاد پایدار دارد. 
در ادامه‌ی این نشست شهردار رشت به سئوالات تعدادی از خبرنگاران پاسخ داد. 

شهردار در پاسخ به سوال بازگشایی ورودی پارکینگ و تازه آباد و اجرای طرح جامع آرامستان گفت: این طرح با گسترش فضای پارکینگ و احداث پل عابر پیاده مکانیزه در حال بازگشایی است. 

وی در خصوص  زیر گذر دانای علی و حل مشکل ترافیک تصریح کرد : زیر گذر دانای علی تا پایان مهرماه افتتاح خواهد شد و به دلیل عدم انجام مطالعات به موقع در زمانبندی شروع انجام  کار  در سالیان گذشته ، راه اندازی این پل به تعویق افتاد. ثابت قدم تاکید کرد: با را ه اندازی این پل بخش عظیمی از مشکل ترافیک شهر حل خواهد شد. شهردار رشت همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص خط ویژه Brt اتوبوس های تندرو گفت: با وجود ترافیک بحثهای حاشیه‌ای با احداث فضاهای جدید و مسیرهای مناسب‌تر به جمع بندی در این ارتباط خواهیم رسید. 
وی از احداث ۱۵ پارک محله‌ای از ابتدای سال ۹۵ تاکنون در رشت خبر داد و گفت با آزادسازی حرائم تعداد این پارک‌ها به۲۳مورد خواهد رسید. 

ثابت قدم با اشاره به آزادسازی حریم رودخانه به احداث تفرجگاهی آبی در رشت خبر داد و گفت با احداث فضای تفرجگاهی در مسیر رودخانه‌ها به طور مقطعی به طول ۱۰۰۰ متر به بهره برداری خواهدرسید. 
ثابت قدم با تاکید بر به کارگیری سرمایه گذار در احداث تفرجگاه آبی گفت: این کار علاوه بر جذب توریست خاطرات گذشته را برای همگان تداعی خواهد کرد. 

شهردار رشت بازآفرینی هویتی شهر را به نوعی پایلوت ملی دانست و تصریح کرد: این مسیر توسعه‌ای از بقعه خواهر امام تا تالاب عینک برای رسیدن به نقطه مطلوب توسعه شهری ادامه خواهدداشت. 
دکتر ثابت قدم اجرای جمع آوری آب‌های سطحی در سطح شهر را یکی از معضلات ساختاری دانست و گفت: پروژه بازافرینی ساغریسازان با بحث ترافیکی همراه خواهد بود که براین اساس با پیشبرد جمع آوری آبهای سطحی مسیر بازآفرینی این منطقه ادامه خواهد داشت. 

وی فرآیند تفکیک زباله و مشارکت شهروندان در این زمینه را نامطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: این موضوع از موضوعات کیفی است و انتقاد در بحث پسماند متوجه ساختار است نه سازمان. 
شهردار رشت در ارتباط با ارتفاع سازی شهری یادآور شد: محاسبات در مورد میزان ساخت و ساز براساس طرح تفصیلی است و بسته به ابعاد معابرو متراژ زمین ارتفاع سازی انجام خواهد شد. 
ثابت قدم در خصوص به روز کردن معوقات پرداختی در شهرداری اذعان داشت: شهرداری رشت با یک نظام تعویق در پرداخت‌ها از قبیل بیمه‌های آتش نشانان و… روبروست که طی برنامه ریزی مدون و براساس وصولی‌ها در زمینه پرداخت‌ها پیش خواهد رفت واین معوقات تا پایان سال به نقطه صفر می‌رسد. 
شهردار رشت در زمینه جمع آوری کارتن خواب‌های شهری با تاکید بررفتار موثر در حوزه توسعه اجتماعی اذعان داشت: تا کنون ۱۳۰ نفر از کارتن خواب ها ساماندهی شده اند و  توافق نامه‌ای نیز با  بهزیستی  منعقد شده است . 

دکتر ثابت قدم در راستای نصب المانهای مسیر بازآفرینی یادآور شد: به زودی فراخوان عمومی در بحث المان‌ها منتشر می‌شود تا با یک نظام مشارکت در طراحی و ساخت المان‌ها گام‌های بهینه برداشته شود. 

وی از نصب بزرگ‌ترین آب نمای کشور در پارک ملت رشت خبر داد و گفت: نصب این آب نما یک مشکل حقوقی داشت که پس از انجام مراحل حقوقی این اب نما نیز نصب خواهد شد. 
دکتر ثابت قدم از بازگشایی سه مسیر میدان زرجوب به میدان جوان ، خیابان انساندوست از محدوده معلم تا خیابان رشتیبان و خیابان امام علی از میدان فرزانه تا بلوار دیلمان تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: با بازگشایی مسیرهای یاد شده ترافیک از محدوده داخل شهر برداشته خواهد شد. 

شهردار رشت ضمن قدردانی از مدیر ارتباطات و امور بین الملل اذعان داشت: با زحمات سرکار خانم قدیمی و سایر همکاران، شهر رشت در سطح بین المللی مطرح و در سازمان یونسکو در بحث شهر خلاق خوراک به ثبت رسید. 

وی خاطرنشان کرد: شهرهای خلاق خوراک شاید به لحاظ نحوه ارائه از رشت جلو‌تر باشند اما در محتوا و کیفیت هرگز قابل رقابت پذیری با رشت نیستند. 

وی افزود : برنامه مدونی در حوزه  توسعه روابط بین الملل و گردشگری  در حال تدوین است که در نشست بعدی خبری به صورت تخصصی به ارائه آن خواهیم پرداخت . 

ثابت قدم در خصوص تخلفات ساختمانی اذعان داشت: اگر شهروندان خود در پرداخت عوارض کوشا باشند دیگر نیازی به نصب پرده تخلف در سطح شهر نیست. /انتهای پیام

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.