×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در آئین تکریم و معارفه معاونین بهداشتی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان شد:  چالش‌های حوزه بهداشت و فرهنگی دانشجویی باید آسیب‌شناسی شوند/ معاونان از روزمرگی بپرهیزند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آئین تکریم و معارفه معاونین بهداشتی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه، بر آسیب شناسی چالش های حوزه بهداشت و فرهنگی دانشجویی تاکید کرد.
به گزارش گیلان پیام،آئین تکریم و معارفه معاونین بهداشتی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های همه‌جانبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان باسابقه بیش از ۳۰ سال، در بسیاری از زیرساخت‌ها از دانشگاه‌هایی که بعد از ما تأسیس‌شده‌اند، عقب‌تر است و این زیبنده استان نیست.
این مقام مسوول، با اشاره به بدهی بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد تومان دانشگاه در گذشته، افزود: بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار خارج از چارچوب وزارت بهداشت در دانشگاه جذب و بخشی از بار مالی سنگین از دوش دانشگاه برداشته‌شده است.
وی با اشاره به افتتاح بیش از ۲۵۰ کلینیک تخصصی در کل کشور، گفت: از این تعداد، تنها دو کلینیک در گیلان به افتتاح رسیده است، این درحالی‌ است که سایر استان‌ها، کلینیک‌های تخصصی خود را تجهیز نیز کرده‌اند.
دکتر سالاری بر لزوم تلاش همه‌جانبه مدیران ستادی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: شاخص توسعه سلامت گیلان باید در مقایسه با سایر استان‌ها سنجیده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چالش‌های موجود در دانشگاه، تصریح کرد: تزریق پول، تنها راهکار برون‌رفت دانشگاه از چالش‌ها نیست، بلکه باید با همگرایی، صرفه‌جویی و به‌کارگیری از همه ظرفیت‌ها در رفع چالش‌ها گام برداشت.
قائم‌مقام وزیر بهداشت در گیلان، با تأکید بر پرهیز از روزمرگی در معاونت‌های بهداشتی و فرهنگی دانشجویی، گفت: چالش‌های حوزه بهداشت و فرهنگی دانشجویی باید آسیب‌شناسی شوند و معاونین به جدیت باید از روزمرگی بپرهیزند.
دکتر سالاری با اشاره به اقدامات مهم انجام‌گرفته توسط گروه مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی در ۶ ماهه دوم سال گذشته، اظهار کرد: گیلان به ۱۴۵ درصد اهداف از پیش تعیین‌شده وزارت بهداشت در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون رسیده است.
وی به اجرای مراقبت‌های بهداشتی بین‌المللی از سوی دانشگاه اشاره کرد و افزود: مراقبت بهداشتی بین‌المللی در شهرستان‌های آستارا، انزلی و رشت و همچنین مراقبت از ۷۹ هزار مسافر از مبادی دریایی، ریلی، هوایی، زمینی و ترانزیتی استان انجام‌ شده است. همچنین مراقبت و درمان بیش از هفت هزار بیمار شدید تنفسی و توزیع بیش از ۸۰ هزار کپسول اسلتامیویر در گیلان انجام ‌شده است.
دکتر سالاری با بیان اینکه غربالگری، مراقبت، کنترل و درمان بیماری کووید ۱۹، برای بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان انجام ‌شده و گیلان در این مهم رتبه برتر کشور را کسب کرد، افزود: برای بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر از موارد بستری و فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ نیز در بیمارستان‌های گیلان نمونه‌گیری صورت گرفت.
وی از پیگیری و مراقبت بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار، به انضمام تمامی اعضای خانواده بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در گیلان خبر داد و افزود: مراقبت و پیگیری بیش از ۸۵۰۰ مورد بیمار سرپایی مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته گیلان و ارجاع موارد شدید به مراکز تخصصی بالاتر از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی در ماه‌های اخیر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اجرای برنامه غربالگری مرحله اول با غربال ۹۲.۴ درصد برای دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۵۷ نفر از جمعیت تحت پوشش توسط مراقبین سلامت، بهورزان، نیروهای بسیج و داوطلبین انجام‌گرفته، تصریح کرد: شاخص جمعیت ثبت‌نام‌شده به میزان ۴ درصد و همچنین شاخص یک‌بار خدمت گرفته به میزان ۱۸ درصد در سامانه سیب بر اساس اقدامات صورت گرفته، ارتقا یافته است.
دکتر سالاری، تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پنج هزار و ۸۱۳ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، یک هزار و ۲۴۰ نفر دارای خوابگاه هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد، یک‌سوم از کل دانشجویان باید فضای خوابگاهی داشته باشند، افزود: بر اساس وضعیت کنونی، ۷۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان فاقد خوابگاه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پایش ۹۶ درصدی سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت : از بین ۵۰۱ دانشجوی ورودی جدید، تعداد ۴۸۱ نفر، مورد پایش سلامت روان قرار گرفتند.
کتر سالاری به وضعیت کانون‌های فرهنگی فعال در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ کانون در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال و سه کانون دیگر نیز در انتظار صدور مجوز نهایی از شورای فرهنگی دانشگاه هستند.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ انجمن علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مشارکت اجتماعی خود ۳۲ نشریه دانشجویی را در سطح دانشگاه اداره می‌کنند.
در ادامه، حجت‌الاسلام اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، سراسر رحمت و مغفرت است و باید نهایت استفاده را از آن برد.
مسوول نهاد رهبری دانشگاه، با اشاره به حدیث نبوی افزود: بنا بر فرموده رسول خدا (ص) ترک حرام خدا در این ماه، از افضل‌ترین عبادات محسوب می‌شود.
در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات معاونان پیشین بهداشتی(دکتر مهرابیان) و فرهنگی دانشجویی(دکتر رستم پور)، معاونین جدید بهداشتی و فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در راستای ارتقای سلامت و بهداشت و پویا کردن حوزه فرهنگی و دانشجویی پرداختند./انتهای پیام

گفتنی است: با ابلاغ رییس دانشگاه، دکتر فردین مهرابیان به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و دکتر آبتین حیدرزاده به عنوان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه منصوب شدند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.