×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
تیراندازی در لاس وگاس با ۵۷۵ کشته و زخمی

گروه تکفیری صهیونیستی داعش روز دوشنبه مسئولیت تیراندازی در لاس وگاس آمریکا را که ۶۰ کشته و بیش از ۵۱۵ زخمی بر جا گذاشت به عهده گرفت.
به گزارش گیلان پیام ،به نقل از رویترز از قاهره، خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش با اشاره به (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا که مدعی جنگ علیه داعش در خاورمیانه است اعلام کرد: « حمله لاس وگاس توسط یکی از سربازان داعش و در پاسخ به درخواست ها برای هدف قرار دادن کشورهای ائتلاف انجام شد. »
اعماق همچنین اعلام کرد: عامل تیراندازی لاس وگاس چند ماه قبل به عضویت داعش درآمده بود.
پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) اعلام کرد تاکنون ارتباطی بین تیراندازی در لاس وگاس و یک سازمان تروریستی یافت نشده است.
پلیس لاس وگاس آمریکا از افزایش شمار تلفات تیراندازی به طرف کنسرت موسیقی در این شهر به ۶۰ کشته و ۵۱۵ زخمی خبر داد.
استفان پادوک (Stephen Paddock) شصت و چهار ساله عامل تیراندازی در طبقه ۳۲ هتل روبروی محل برگزاری کنسرت به سوی مردم تیراندازی کرد.
کلانتر شهر لاس وگاس اعلام کرد: عامل تیراندازی پیش از رسیدن پلیس، خودش را کشته بود. وی بیش از ۱۰ قبضه سلاح با خود داشته است.
پلیس لاس وگاس اعلام کرد بررسی های صورت گرفته نشان می دهد فرد مهاجم اسلحه مورد استفاده در حادثه لاس وگاس را بصورت قانونی خریده است. این در حالی است که تصاویر مربوط به این تیراندازی نشان می دهد اسلحه فرد مهاجم از نوع خودکار بوده است.
پلیس لاس و گاس اعلام کرد یافته های ما نشان می دهد فرد مهاجم با استفاده از ابزاری مانند چکش شیشه های هتل محل وقوع حادثه را شکسته است.
فرماندار نوادای آمریکا در واکنش به تیراندازی مرگبار در لاس وگاس گفت: ما عصبانی، عزادار و سردرگم هستیم، مردم دارند آسیب می بینند.
گزارش خبرنگار صدا و سیما از تیراندازی در جشنواره موسیقی لاس وگاس:

کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تیراندازی در لاس وگاس را « فاجعه ای وحشتناک » دانست.
پلیس آمریکا تیراندازی در کنسرتی در شهر لاس وگاس را مرگبارترین تیراندازی دسته جمعی در تاریخ این کشور توصیف کرد.
دو مقام بلندپایه آمریکا گفتند در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد عامل تیراندازی لاس وگاس با یک گروه تروریستی بین المللی در ارتباط بوده باشد.
از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه آمریکا تاکید کرد، سازمان های امنیتی این کشور در حال بررسی اعلامیه داعش در برعهده گرفتن مسئولیت حمله لاس وگاس هستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری درباره تیراندازی در شهر لاس وگاس گفت: آنچه در لاس وگاس روی داد یک اقدام کاملا شرورانه بود. از اداره ی پلیس لاس وگاس و همه کسانی که در نخستین دقایق پس از این حادثه واکنش نشان دادند قدردانی می کنم. اقدام آنان شجاعانه بود و جان بسیاری از افراد را نجات داد.آنها با سرعتی معجزه آسا واکنش دادند و از افزایش شمار جان باختگان جلوگیری کردند(!).
وی افزود یافتن فردی مسلح با این سرعت، پس از شلیک نخستین گلوله ها، بسیار جای قدردانی دارد.چنین واکنشی نشان دهنده میزان حرفه ای بودن آنهاست. (ادعای ترامپ در حالی است که عامل حادثه پس از تیراندازی گسترده و پیش از رسیدن پلیس، خودکشی کرده بود).
ترامپ پس از تیراندازی لاس وگاس دستور داد، پرچم های آمریکا به حالت نیمه افراشته درآیند.


تصاویر تیراندازی در کنسرت موسیقی در شهر لاس وگاس آمریکا منتشر شد. خواننده این کنسرت در پی آغاز تیراندازی و شنیده شدن شلیک دهها گلوله، از روی تربیون فرار کرد. هزاران نفر از شرکت کنندگان در این کنسرت موسیقی هم از این محل فرار کردند. فرد مسلح به صورت رگبار به طرف شرکت کنندگان در این کنسرت تیراندازی کرد و باعث وحشت مردم شد.
تیرانداز در یکی از طبقات فوقانی یکی از مراکز قمار به نام «کازینوی ماندلِی بِی» که در جنوب خیابان اصلی لاس وگاس قرار دارد، مستقر و از آنجا به یکی از طبقات زیرین که جشنواره موسیقی «روت ۹۱» در آنجا در حال برگزاری بود، تیراندازی می کرد.
برادر عامل تیراندازی در لاس وگاس، شنیدن خبر این حادثه را به فرو افتادن شهاب سنگی به زمین تشبیه کرد و گفت آخرین باری که با او در تماس بوده پیامی کوتاه از او دریافت کرده که در آن نوشته بود چند روزی در دسترس نخواهد بود.
اریک پدوک که در اورلاندو سکونت دارد به خبرنگاران گفت هنگامی که او را از ملبورن به ماسکیت منتقل کردم هیچ سلاحی در اختیار نداشت. نمی دانم سلاح ها را از چه کسی خریداری کرده است./انتهای پیام /صداو سیما

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.