×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
باهدف آگاهی رسانی، جمعی از شهروندان گیلانی از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بازدید کردند

در پی فراخوان های گسترده مبنی بر دعوت از شهروندان برای بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سوی این شرکت و ثبت نام از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ ، جمعی از شهروندان گیلانی که برای مشکلات کیفی آب با این سامانه تماس داشتند پس از دریافت خدمات و رضایت از کیفیت آب برای بازدید از تصفیه خانه ثبت نام نمودند.

به گزارش گیلان پیام،در ابتدای این نشست مهندس هادی نیزه باز قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اهمیت این تصفیه خانه که یکی از تأسیسات حساس شرکت آب و فاضلاب می باشد، آشنایی شهروندان با روش تصفیه آب به جهت آگاهی از نحوه تولید آب آشامیدنی و بهداشتی را بسیار ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: آب تصفیه شده در تصفیه خانه در تمام روزهای سال با کیفیت استاندارد های جهانی، با رعایت فاکتور های شیمیایی و فیزیکی در حد مطلوب و تحت نظارت مرکز بهداشت تولید می شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تأمین و توزیع آب شرب و جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از وظایف ذاتی این شرکت است که در راستای ارتقاء خدمات ، با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تا سال آینده ، ظرفیت تولید آب استان به ۶۰۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

سپس دکتر یعقوبی مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و نماینده شرکت سرمایه گذار تانا انرژی فرآیند تصفیه آب را تشریح نمود و افزود: فاکتورهای موجود در آب به سه بخش فیزیکی ، شیمیایی و میکروبیولوژی تقسیم شده که فاکتورهای بیولوژی با گندزدایی متعادل سازی می شود.

وی با تاکید کنترل مستمر دستگاههای نظارتی بر خروجی آب تصفیه خانه بزرگ گیلان تصریح کرد: مراکز بهداشت به عنوان دستگاه نظارتی بر تمامی پارامتر های کیفی آب از مرحله تولید تا توزیع نظارت دارند و سلامت و بهداشت آب را در حد استانداردهای جهانی تأئید می نمایند.

دکتر یعقوبی ۵۰درصد مشکلات کیفی آب منازل را ناشی از شبکه های خانگی و مخازن موجود در آپارتمانها دانست و تأکید کرد: شستشوی مستمر مخزن موجود در ساختمانهای مسکونی در ارتقاء کیفیت آب منازل بسیار حائز اهمیت است و درصورت وجود هرگونه مشکلی در کیفیت آب ،مشترکین با تماس از طریق سامانه ۱۲۲ می توانند جهت شستشوی شبکه و نمونه برداری اقدام نمایند .

وی همچنین با بیان محدودیت منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی اظهار داشت: نحوه مواجهه شهروندان با بحران آب بسیار مهم است و این امر مستلزم آموزش صحیح و مناسب مدیریت مصرف و رعایت آن از سوی شهروندان می باشد.

گفتنی است در ادامه بازدیدکنندگان ضمن مشاهده تلاش و زحمات مجموعه آب و فاضلاب در تأمین آب شرب بهداشتی و سالم به شهروندان ، با بازدید از قسمتهای مختلف تصفیه خانه با پروسه تصفیه آب و روند اجرای آن آشنا شدند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.