×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
اشتها آوری لذیذ که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند

 

برخی مواد لبنی می‌توانند اثر فوق العاده‌ای بر کاهش واکنش سیستم ایمنی بدن و از بین بردن آلرژی در افراد داشته باشند.

 

به گزارش گیلان پیام،  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خوردن ماست قبل از وعده‌های غذایی اشتها آوری مناسب است و می‌تواند سبب کاهش فشارخون، جلوگیری از بروز آرتریت، کنترل میزان فعالیت سیستم ایمنی بدن و افزایش سلامت روده در هضم مواد غذایی شود.

کارشناسان با مطالعه بر روی گروهی از بانوان میان سال که روزانه یک و نیم گرم ماست مصرف کرده اند، پس از ۶ هفته دگرگونی‌هایی دروضعیت سلامت آن‌ها شامل تنظیم فشارخون، کاهش التهاب مفصل‌ها و بهبود هضم مواد غذایی را مشاهده کرده اند.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه ویسکانسین مدیسون برروی ۶۰ زن یائسه چاق یا دارای اضافه وزن و مقایسه با گروهی دیگر از زنان که خوراک معمولی می‌خوردند به دست آمده است.

پژوهش اخیر نشان می‌دهند برخی مواد غذایی با دگرگون کردن باکتری‌های روده و افزایش سطح باکتری‌های مفید روده سبب بهبود خلق و خو، از بین بردن آکنه، تنظیم فشارخون و رفع مشکل‌های گوارشی می‌شوند که از میان خوراکی‌ها می‌تواند ماست، پنیر و تخم مرغ را نام برد.

یکی از بیماری‌های شایع در عصرکنونی، ابتلا به انواع آلرژی، پوستی، تنفسی و غذایی است، در این دسته از بیماری ها، سیستم ایمنی بدن انسان به اشتباه عامل‌هایی بی ضرر را خطر شناسایی می‌کند و با ترشح هیستامین سعی درمقابله با آن‌ها دارد. ترشح هیستامین ها، سبب بروز واکنشهایی، چون التهاب، تورم، گرفتگی حلق، آب ریزش از بینی و مواردی از این دست می‌شود.

دربرخی افراد  میزان حساسیت به اندازه‌ای است که فرد دچار شوک آنافلاکسی می‌شود.

تحریک سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیمار‌ها و عامل‌های خطر زا مفیداست، اما طولانی شدن التهاب می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌های خودایمنی و آسیب به ارگان‌های مختلف بدن شود.

بسیاری از افراد برای درمان و فرونشاندن التهاب سیستم ایمنی خود از دارو‌های آنتی هیستامین استفاده می‌کنند که اثری موقت دارند و در دراز مدت عارضه‌های جانبی جدی ایجاد می‌کنند.

مصرف ماست قبل از غذا درصورتی که فرد به آن آلرژی نداشته باشد می‌تواند سبب جلوگیری از تشدید حمله آلرژی درفرد به دلیل مصرف خوراک شود.

خوردن ماست قبل از غذا به دلیل وجود مخمر‌های لبنی درون آن سبب کاهش میزان گلوکز خون پس از خوردن غذا می‌شود، همچنین از ابتلای فرد به بیماری آسم نیز جلوگیری می‌کند.کارشناسان یک ربع فاصله بین مصرف ماست و خوراک اصلی را توصیه می‌کنند، همچنین بین انواع ماست، خوردن ماست کم چرب اثر بخشی بیشتری دارد.

ماست را می توان به تنهایی  یا با  اضافه کردن سبزی های خشک، موسیر، برخی از میوه ها و حتی دانه های آجیل مصرف کرد که خود تبدیل به یک میان وعده فوق العاده لذیذ و سلامت می شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.